• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76887
+
-

فریب ته طاقه پارچه را نخورید

 اگر قصد خرید پارچه پرده‌ای، ملحفه‌ای یا انواع پارچه‌های دانتل، گیپور، مجلسی و چادری از بازار پارچه‌فروشان مولوی را دارید باید در خرید این اقلام به برخی نکات توجه کنید. با توجه به پاساژ‌های چندطبقه واقع شده در این محل، وسعت محل و تنوع زیاد کالا بهتر است از مغازه‌های نبش بازار مولوی خرید نکنید و با صبر و حوصله پس از سیر و سیاحت در قیمت و کیفیت اجناس چند مغازه نسبت به خرید اقدام کنید.
  در صورتی که برای خرید پارچه پرده منزل یا محل کار راهی این محل شده‌اید و مدل و رنگ خاصی برای انجام این کار مدنظرتان نیست، بهتر است اندازه دقیق پنجره‌ها را همراه داشته باشید تا فرصت خرید پرده با قیمت مناسب را از دست ندهید؛ زیرا بسیاری از پرده‌فروش‌ها، پرده‌هایی را دوخته و در ویترین مغازه خود نصب می‌کنند که پس از اتمام پارچه آن،  این پرده‌ها را به قیمت مناسبی می‌فروشند.
  فروشندگان پارچه از ترفندهایی مانند ته طاقه‌فروشی برای فروش پارچه‌های غیرفصل یا از مد افتاده استفاده می‌کنند؛ یعنی اینکه پارچه‌های مذکور را در قواره‌های مختلف برش داده و به‌عنوان ته‌طاقه ظاهرا ارزان‌ در سبدهای جلوی مغازه خود قرار می‌دهند اما این شگرد فروشنده‌ها برای وسوسه خریداران به خرید ارزان است و گاهی اوقات پارچه ظاهرا ته طاقه‌ با قیمت کامل و بدون تخفیف فروخته می‌شود.
  درنظر داشته باشید در برخی مواقع هزینه دوخت و یراق آلات پرده، والان و سایر ملزومات آن به‌مراتب بیشتر از قیمت پارچه آن تمام می‌شود و توجه به این موضوع است که ضرورت استفاده از فرصت خرید پرده‌های ویترین مغازه‌ها را دوچندان می‌کند.
  خرید این اقلام را به روزهای پایانی سال یا شلوغی بازار و کسب‌وکار پارچه فروشان موکول نکنید.
  سعی کنید خرید پارچه و دوخت پرده و غیره را از واحدهای صنفی معتبر دارای پروانه کسب انجام دهید و برای این خریدها یا سفارش دوخت حتما فاکتور رسمی با سربرگ و مشخصات معتبر، درج قیمت و غیره که به مهر و امضای فروشنده رسیده باشد دریافت کنید تا امکان پیگیری تخلفات احتمالی فروشندگان از طریق اتحادیه ذی‌ربط را از دست ندهید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید