• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76886
+
-

راسته دوچرخه و موتور

اگر قصد خرید دوچرخه یا موتورسیکلت و لوازم جانبی آن با قیمت و تنوع بیشتر را دارید و قید خرید از فروشگاه‌های نزدیک محل سکونت خود را زده‌اید باید سری به بورس فروش این اقلام در میدان رازی (گمرک سابق) بزنید.
  میدان رازی در منطقه11شهرداری تهران واقع شده و از جهت شمالی جنوبی با خیابان کارگر و خیابان برادران جوادیان (قلمستان) ارتباط دارد. در واقع بورس دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی آن در خیابان قلمستان قرار دارد.
   برای رسیدن به این راسته که بازار انواع موتورسیکلت و دوچرخه‌های چینی یا ایرانی مونتاژ شده با قطعات چینی را در معرض دید مشتریان قرار می‌دهد باید از راسته کتانی فروش‌ها گذرکنید. در این راسته نیز مانند راسته کتانی‌فروشی کمتر مغازه‌ای با متراژ بالا یا شیوه مدیریت مدرن می‌توان دید.
    اگر حساسیت چندانی نسبت به شلوغی معابر و آلودگی هوا ندارید، بهتر است برای خرید عجله نکرده و قبل از انتخاب و خرید نهایی، سری به فروشگاه‌های متعدد همجوار در این راسته بازار زده و پس از مقایسه حدود قیمت و کیفیت انواع دوچرخه و موتورسیکلت یا قطعات و لوازم یدکی آن، نسبت به خرید اقدام کنید.
  در این بازار انواع قطعات یدکی دست دوم موتورسیکلت‌هایی که از سال‌ها پیش روند واردات و تامین قطعات آن متوقف شده نیز در فروشگاه‌های اوراقی عرضه می‌شود که با توجه به کمبود شدید اینگونه قطعات، برای تعیین قیمت خرید آن چاره‌ای جز پرداخت نرخ تعیین‌شده فروشنده با حداقل چانه‌زنی ندارید.
   با وجود این برای خرید موتورسیکلت، دوچرخه یا قطعات آن حتی‌الامکان از فروشندگانی خرید کنید که  به آنها اعتماد دارید، دارای پروانه کسب معتبر و تحت نظارت اتحادیه و تشکل صنفی ذی‌ربط هستند. البته این توصیه‌ برای خرید قطعات دست‌دوم دوچرخه یا موتورسیکلت هیچ کاربردی ندارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید