• جمعه 21 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 2 ذی القعده 1445
  • 2024 May 10
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76835
+
-

حضور 3 ورزشکار خارجی در تیم دو و میدانی خرم‎آباد

رئیس هیات دو و میدانی لرستان گفت: تیم دو و میدانی آقایان پلیمر خلیج فارس خرم‎آباد برای حضور قدرتمند در مسابقات باشگاهی کشور 3 ورزشکار لهستانی را جذب کرد. به گزارش ایرنا، «سیاوش سپهوند» در جمع خبرنگاران با اشاره به قانون لیگ برتر که هر باشگاه می‌تواند 3 ورزشکار خارجی را جذب کند، بیان کرد: اتفاق خوبی که در این زمینه رخ داده، این است که ما توانسته‌ایم 3 ورزشکار لهستانی را به دو و میدانی لرستان جذب کنیم. این ورزشکاران در رشته‌های پرش طول، سه‌گام، چکش و پیاده‌روی فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: ورزشکاران لهستانی جذب شده در دو و میدانی لرستان از نفرات برتر رنکینگ اروپا هستند. جذب این ورزشکاران می‌تواند به دو و میدانی لرستان و حتی کشور کمک کند. سپهوند اظهار کرد: با توجه به رکوردهای ورزشکاران لهستانی که بسیار بالا هستند، می‌توان رکورد ملی و باشگاه‌های ایران را جابه‌جا کرد. این مساله سبب انگیزه پیدا کردن ورزشکاران می‌شود و سطح کیفی لیگ برتر را بالا می‌برد.

رئیس هیات دو و میدانی لرستان ادامه داد: پس از پایان مسابقات باشگاه‌های کشور، بلافاصله به سمت آموزش و بالا بردن سطح آگاهی مربیان حرکت خواهیم کرد. برنامه بسیار جامع و کاملی برای آموزش در نظر گرفته شده است و حتی به دنبال جذب مربی خارجی به‌ویژه در رشته‌های پرتابی هستیم چراکه لرستان در این رشته‌ها رکوردار کشور است و این رشته در آن به ترمیم بیشتری نیاز دارد.

وی با اشاره به برنامه 4 ساله دو و میدانی استان لرستان بیان کرد: در سال دوم این برنامه توانسته‌ایم به مسابقات قهرمانی کشور راه پیدا و اسپانسر جذب کنیم و در مسابقات لیگ قهرمانی برتر کشور حضور داشته باشیم. سپهوند همچنین گفت: حضور در لیگ برتر کشور سبب می‌شود با کمک اسپانسر، ورزشکاران خوب و نخبه لرستانی بتوانند از این ظرفیت در لیگ برتر استفاده کنند.

در همین راستا، به همت هیات دو و میدانی لرستان، در بخش آقایان تیم پلیمر خلیج فارس خرم‎آباد و در بخش بانوان نیز تیم دانشگاه آزاد لرستان در لیگ برتر کشور شرکت کرده‌اند. وی افزود: مسابقات لیگ برتر کشور در 3 مرحله برگزار خواهد شد. مرحله اول این مسابقات برگزار شده است. در این مرحله، در بخش آقایان، تیم پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد در رده ششم کشور قرار دارد و در بخش بانوان هم تیم دانشگاه آزاد لرستان با اقتدار قهرمان لیگ برتر کشور شده است. مرحله دوم این مسابقات نیز ۱۴ و ۱۵ شهریورماه در تهران برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید