• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76824
+
-

کاهش ترافیک جاده‌ای با اتصال کارخانه‌های فولاد به شبکه ریلی

راه‌آهن جنوب با بیان این‌که سالانه حدود ۸۰ هزار دستگاه کامیون متعلق به شرکت‌های فولاد خوزستان، کاویان و گروه ملی در جاده‌های خوزستان تردد می‌کنند، گفت: اتصال این مراکز باری به شبکه ریلی می‌تواند بخش عمده‌ای از بار ترافیک جاده‌های خوزستان را کاهش دهد.

«عبدالکریم درویش‌زاده» در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به این‌که موضوع حمل ریلی محصولات کارخانه‌های فولاد خوزستان از سال ۱۳۹۳ پیگیری شده است، افزود: پیش از این اعلام شده بود که سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن از محصولات فولاد خوزستان از طریق جاده و به وسیله ۸۰ هزار دستگاه کامیون بین این کارخانه‌ها حمل و جابه‌جا می شود.

وی اظهار کرد: حجم بالای تردد کامیون‌های شرکت‌های فولاد خوزستان ترافیک سنگینی را در شهرستان اهواز ایجاد کرده بود و به همین دلیل با تلاش صورت‌گرفته، شرایط لازم برای جابه‌جایی مواد اولیه کارخانه‌های فولاد از طریق شبکه ریلی فراهم شده است.

این عضو شورای ترافیک استان به استقبال مسئولان شرکت‌های گروه ملی صنعتی فولاد ایران و فولاد کاویان اشاره کرد و ادامه داد: بعد از بازدید تخصصی و کارشناسی که از خطوط ریلی مربوط به مسیر این ۲ شرکت صورت گرفت، مشکلات مسیر شناسایی و به رفع آنها اقدام شد و هم‌اکنون کار حمل محصولات رسما آغاز شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید