• جمعه 21 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 2 ذی القعده 1445
  • 2024 May 10
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76810
+
-

پیش‌بینی استقرار ۴۰۰ موکب اربعین در مرز شلمچه

مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خرمشهر با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای مراسم اربعین از پیش‌بینی استقرار ۴۰۰ موکب در مرز شلمچه خبر داد. «مکی یازعی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مراسم اربعین سال جاری، استقرار ۴۰۰ موکب در مرز شلمچه پیش‌بینی شده است. همچنین ۳۰ موکب در جاده‌های منتهی به مرز شلمچه مستقر می‌شوند و در اصطلاح، موکب‌های بین‌راهی هستند.

 وی با اشاره به برپایی دیگر موکب‌ها در سطح خرمشهر افزود: همچنین مکان‌هایی برای اسکان زائران در ورودی‌های آبادان و خرمشهر در نظر گرفته شده است. یازعی ادامه داد: تعدادی سردخانه به صورت سیار در مرز شلمچه برای توزیع آب بسته‌بندی بهداشتی در نظر گرفته می‌شود و تمام موکب‌ها نیز باید آب بسته‌بندی بین زائران توزیع کنند.

مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خرمشهر گفت: همچنین در مراسم اربعین امسال 7 موکب از شهرستان‌های استان فارس در مرز شلمچه معین ما خواهند شد. وی با اشاره به سامان‌دهی موکب‌ها برای توزیع غذا بین زائران بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده،‌ ظرفیت اسکان روزانه ۲۰ هزار نفر در مرز شلمچه در ایام اربعین فراهم شده است.

یازعی افزود: از زائران می‌خواهیم حتما با گذرنامه معتبر برای سفر به مرزها مراجعه کنند. همچنین، با توجه به این‌که پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد زائران اربعین حسینی بالا باشد، در صورتی که گذرنامه‌های زائران به تمدید نیاز دارد، این اقدامات را در شهرهای خودشان انجام دهند و سپس به مرزها برای خروج از کشور مراجعه کنند. وی گفت: هیچ زائری سعی نکند با گذرنامه فرد دیگری از مرز خارج شود چون نیروهای نظامی از خروج وی جلوگیری می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید