• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76814
+
-

افزایش تورهای گردشگری پایتخت به سلطانیه

برای شناساندن بیش از پیش سلطانیه در سطح بین‌المللی رایزنی‌های لازم با اهالی فرهنگ و گردشگری انجام شده است تا در صورت امکان تورهای گردشگری از محل پایتخت برای بازدید از آثار تاریخی سلطانیه به این شهرستان سفر کنند. 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، فرماندار سلطانیه در جلسه نشست با رئیس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اعلام این خبر گفت: سلطانیه برند گردشگری استان و منطقه است که با دارا بودن بزرگ‌ترین گنبد آجری جهان و سایر ابنیه تاریخی شاخص به عنوان پایگاه گردشگری استان زنجان محسوب می‌شود. 

حسین رحمانی هزاررود با اشاره به این‌که شهرستان سلطانیه به لحاظ موقعیت ترانزیتی، جغرافیایی و اقلیمی جزو مناطق شاخص در استان و منطقه به شمار می‌آید، افزود: به منظور ایجاد زیرساخت‌های آموزش عالی باید از همه ظرفیت‌های ممکن بهره‌گیری شود.

 این شهرستان فرصت بسیار استثنائی برای ایجاد برندهای هنری و معماری اعم از دانشکده هنر و معماری و یا مدارس مهارتی دارد، چراکه این دیار تاریخی با داشتن میراث‌های جهانی و معماری‌های اصیل اسلامی، شهره خاص و عام است و می‌تواند در هر طرحی موفق باشد. 

وی بیان کرد: به منظور ایجاد زیرساخت‌های آموزش عالی در شهرستان از ظرفیت همه دستگاه‌ها و دوایر دولتی بهره خواهیم برد و همه امکانات را در اختیار متولیان ایجاد دانشگاه و دانشکده علمی قرار خواهیم داد. 

فرماندار سلطانیه ادامه داد: ساخت دانشکده معماری و هنر و گردشگری از جمله خواسته‌های دیرینه مردمان نجیب سلطانیه است تا با راه‌اندازی مراکز آموزش عالی در شهرستان در شناساندن بیشتر سلطانیه در مجامع علمی و فرهنگی کشور یاریگر باشد. 

رحمانی هزاررود یادآور شد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای مدیریتی شهرستان طی بیش از یک سال اخیر مبتنی بر جذب سرمایه‌گذار و حمایت همه‌جانبه از توان بخش خصوصی بوده است. 

وی از جذب سرمایه‌گذار برای ساخت مجتمع خدماتی ـ رفاهی در مسیر گردشگری سلطانیه ـ خدابنده با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: این طرح در شرف اخذ پروانه ساخت و آغاز رسمی مراحل اجرای پروژه است.

  فرماندار سلطانیه از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان خواست تا حصول نتیجه، فرایند ایجاد دانشکده معماری و هنر و نیز دانشگاه سما را در این شهرستان پیگیری کند. شهرستان سلطانیه با ۲ بخش و ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری مرکز استان زنجان قرار دارد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید