• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76715
+
-

حضور پررنگ زباله گردها در شهر

معاون خدمات شهری شهردار زنجان: زباله‌گردی خانوادگی و افراد کم سن و سال به علت مشکلات اقتصادی نسبت به گذشته افزایش یافته است

شهری
حضور پررنگ زباله گردها در شهر

معاون خدمات شهری شهردار زنجان با اشاره به افزایش زباله‌گردی در زنجان اظهار کرد: این روزها به علت مشکلات اقتصادی زباله‌گردی افراد کم سن و سال و همچنین پدر و پسری نسبت به گذشته افزایش یافته است. 

غلامحسن احمدی در گفت‌وگو با فارس درباره بحث تفکیک از مبدأ زباله‌های شهری گفت: هم‌اکنون بحث تفکیک زباله از مبدأ منطقه یک و 2 در اختیار پیمانکار است. تفکیک زباله از مبدأ را نیز در منطقه 3 علاوه بر ساماندهی نان خشکی‌ها، در قالب پیمانکاری به یک شرکت دیگر واگذار خواهیم کرد. 

وی با اشاره به این‌که همراه با بحث تفکیک از مبدأ منطقه 3 اقدامات مربوط به ساماندهی زباله‌گردها نیز انجام خواهد شد، افزود: در حال حاضر آمار مشخصی از زباله‌گردها نداریم.
 
معاون خدمات شهری شهردار زنجان با اشاره به این‌که ما برای خدمات شهری و مدیریت پسماندهای شهری از جمله نخاله و زباله و پاکیزگی آن بالای 80 میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: از این مبلغ حدود 50 تا 60 میلیارد تومان در حوزه رفت و روب و زباله هزینه می‌شود.
 
احمدی در مورد بحث راه‌اندازی کارخانه بازیافت زباله نیز توضیح داد: به علت مشکلاتی که افزایش نرخ دلار به دنبال داشت، سرمایه‌گذار نتوانست منابع مالی را تأمین کند و این اتفاق نیفتاد. به دنبال این هستیم که با روش‌های دیگری زباله‌ها را مدیریت کنیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید