• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76820
+
-

کتابخانه شهری سیار در همدان راه اندازی شد

نخستین کتابخانه سیار شهری کشور در قالب اتوبوسی با نام «یار مهربان» و با ظرفیت 2500 جلد کتاب در همدان راه‌اندازی شد تا از این پس مردمان مناطق حاشیه‌ای و محروم این دیار دسترسی آسان‌تری به کتاب‌های مورد علاقه خود داشته باشند. 

به گزارش ایرنا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در آیین آغاز به کار کتابخانه عمومی سیار شهر همدان گفت: ۱۱۴ کتابخانه عمومی در استان دایر است که ۲۴ باب آن در شهر همدان به کتابخوان‌ها خدمات ارائه می‌دهد. 

عاطفه زارعی از همه حامیان کتاب قدردانی کرد و افزود: در برخی نقاط که زیرساخت‌های لازم برای مطالعه وجود ندارد کتابخانه سیار وظیفه انتقال کتاب‌ها را به مردم بر دوش می‌گیرد. وی بیان کرد: این کتابخانه سیار هزینه‌های بسیاری برای راه‌اندازی داشته است که امیدواریم به ثمر بنشیند و به اهداف مورد نظر برسد. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: 2500 جلد کتاب، نشریات و مجله‌های گوناگون برای رده سنی بزرگسالان و کتاب‌های کودک و اسباب‌بازی برای قشر خردسال در این کتابخانه گردآوری شده است. به گفته زارعی، کتابخانه سیار شهری به جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی و دوربین مداربسته برای برقراری امنیت و اینترنت بی‌سیم برای کاربران مجهز است. 


یار مهربان به دنبال یار

شهردار همدان نیز در این آیین بر استفاده بهینه از امکانات و فضاهای شهری برای اجرای طرح‌های کتابخوانی تأکید کرد. عباس صوفی گفت: ترویج کتابخوانی از وظایف شهرداری و از شاخصه‌های توسعه افتگی مدیریت شهری محسوب می‌شود که در این زمینه تلاش می‌کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: هم‌افزایی دستگاه‌های اداری و تعامل با نهاد کتابخانه‌های عمومی می‌تواند به کارهای مبتکرانه و خلاقانه منجر شود که مردم‌پسند است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید