• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76777
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ZkB5
+
-

ساخت شهرک زائر در اتوبان ‌قم-تهران

عضو هیأت ‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از ساخت شهرک زائر در اتوبان قم-تهران خبر داد.

به گزارش تسنیم، «احمد امیرآبادی فراهانی» با اشاره به آخرین وضعیت مونوریل نیز گفت: آخرین تصمیم این بود که کاربری آن تغییر یابد و به سمت گردشگری برود. زیرا به دنبال ایجاد یک شهرک زائر در اتوبان قم-تهران هستیم و استاندار هم در حال انجام اقدامات لازم در این زمینه است.

وی در مورد طراحی شهرک زائر اضافه کرد: بنا شده در این شهرک به هر استانی زمین داده ‌شود و هر استان مکان‌هایی برای اقامت خودشان بسازند و هر زائر و هیأتی که به قم می‌آید رسیدگی و پذیرایی از زائران دست خود آن استان باشد.
امیرآبادی با بیان این‌که حمل‌ونقل عمومی یکی از دغدغه‌های مسئولان شهری و مردم است اظهار کرد: اتوبوس‌هایی که 10 سال پیش خریداری‌شده‌ بودند، مهلت 10 ساله این اتوبوس‌ها در حال اتمام است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم حدود 200 تا 300 دستگاه وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی کنیم.

عضو هیأت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت مترو قم گفت: با تلاش شهرداری قم توانستیم 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت خریداری کنیم و این رقم تحویل داده ‌شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زیرساخت‌های قطار سریع‌السیر از قم تا اصفهان تکمیل‌شده است. همچنین در حال پیگیری هستیم یک نفر از قم به عنوان مدیر پروژه انتخاب شود. در مسیر تهران تا قم مشکلاتی داریم که مصوب شد این مسیر در جمکران باشد و این کار در حال انجام است.
عضو هیأت ‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین وضعیت فرودگاه نیز اظهار کرد: دادگستری در این زمینه ورود کرده و تصمیم گرفته شد فرودگاه به استانداری واگذار شود و درنهایت یک بانک عامل اعلام آمادگی برای ساخت فرودگاه و منطقه گردشگری کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :