• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76711
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/wXz8
+
-

6 کشور به بازارهای صادرات مرکزی اضافه شد

مدیر کل گمرکات استان:  از ابتدای امسال صادرات کالا از گمرکات مرکزی به خارج از کشور از نظر وزنی ۱۴ درصد افزایش  یافته است

صادرات
6 کشور به بازارهای صادرات مرکزی اضافه شد

مدیر کل گمرکات استان مرکزی گفت: ۶ کشور امسال به کشورهای هدف صادرات گمرکات این استان افزوده شده است.

«اسماعیل حسینی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: ۷۲۸ هزار و ۳۰ تن کالا به ارزش ۴۰۸ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۷۵۰ دلار از ابتدای سال جاری تاکنون از گمرک استان مرکزی به ۶۸ کشور جهان صادر شد که تعداد این کشورها در 5 ماه سال گذشته ۶۲ کشور بوده است.

 وی ادامه داد: صادرات کالا از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور از نظر وزنی ۱۴ درصد افزایش و از نظر ارزشی 7 درصد کاهش یافته است. مدیر کل گمرکات استان مرکزی گفت: افزایش ارزش دلار در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از جمله عوامل کاهش ارزش کالاهای صادر شده از گمرک این استان در سال جاری به خارج از کشور بوده است. حسینی بیان کرد: انواع هیدروکربورها، آبمیوه و رانی، شمش، میلگرد آجدار، پلی اتیلن سنگین، شیشه، تینر فوری، پلی اتیلن سبک خطی، بلوری‌ها و پلی پروپیلن عمده کالاهای صادر شده از استان مرکزی به خارج از کشور بوده است. 

وی افزود: ۷۷ هزار و ۹۴۰ تن کالا به ارزش ۱۹۷ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۷۶۱ دلار در قالب 1316 فقره اظهارنامه از ابتدای سال جاری تاکنون به استان مرکزی وارد شده است. مدیر کل گمرکات استان مرکزی گفت: واردات این کالاها به استان در 5 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۲۳ و ۳۵ درصد افزایش یافته است. حسینی مواد اولیه پوشک، ماشین‌آلات و اجزا و قطعات، خمیر کاغذ، پوره، در قوطی آسان بازشو آلومینیومی، رنگ خوراکی، مونو پروپیلن گلایکول، شمش آلومینیوم، پاکت آبمیوه و کنسانتره را انواع کالاهای وارداتی به استان مرکزی عنوان کرد و ادامه داد: این کالاها از ۵۰ کشور جهان به این استان وارد شده است.

وی اضافه کرد: گمرک استان مرکزی از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۹۶ میلیارد و ۶۶۱ میلیون و ۵۷۳ هزار ریال درآمد ملی و استانی داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۸ درصد رشد داشته است. مدیر کل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرک استان در این مدت ۸۴۷ میلیارد و ۶۴۰ میلیون و ۴۶۴ هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید