• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76763
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/GLOJ
+
-

تحقق 82 درصد از درآمدهای 4 ماه بودجه شهرداری قم

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مجموعه بودجه مصوب سال 98 شهرداری قم ۲۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی ‌شده است که سهم 4 ماه ابتدایی سال نسبت به ‌کل بودجه، 7 هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال است و ۸۲ درصد از برنامه چهارماهه محقق شده است.

 به گزارش ایرنا، «عبدالله جلالی» در صد و دهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم افزود: در 4 ماه نخست امسال، سهم درآمدهای نقدی ۹۰ درصد، سهم درآمدهایی ناشی از عوارض ساختمانی ۱۰۲ درصد و اوراق خزانه ۹۷ درصد محقق شده است.

وی ادامه داد: حوزه سرمایه‌گذاری با ۲۵ درصد کمترین تحقق نسبت به پیش‌بینی بودجه را داشته است و باید برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری برای تحقق اهداف بودجه در این زمینه انجام شود.

جلالی با بیان این‌که ۷۴ درصد هزینه‌های جاری، ۵۵ درصد هزینه عمرانی و ۳۶ درصد تملک در 4 ماه اول امسال محقق شده است گفت: ۸۲ درصد درآمدهای شهرداری قم محقق شده که این عملکرد در مقایسه با ۱۵ کلان‌شهر، قم را در جایگاه سوم کشور قرار داده است.

وی با اشاره به جمعیت یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری قم اضافه کرد: این شهر در مجموعه بودجه نسبت به سرانه جمعیتی پس از تهران، در رتبه دوم کشور قرار دارد. جلالی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان مرداد باید ۹ هزار میلیارد ریال بودجه شهرداری قم محقق می‌شد که ۷۷ درصد در این مدت محقق شده که نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید