• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76731
+
-

پروژه مترو اهواز تعیین تکلیف می‌شود

استاندار خوزستان و شهردار اهواز می‌گویند تغییر پیمانکار مترو اهواز به دلیل کوتاهی در اجرای این پروژه در دستور کار است

پروژه مترو اهواز تعیین تکلیف می‌شود

استاندار خوزستان با اشاره بررسی موضوع تعیین تکلیف پروژه قطار شهری اهواز گفت: در صورت نیاز، پیمانکار پروژه متروی اهواز تغییر می‌کند. به گزارش ایسنا، «غلامرضا شریعتی» در حاشیه جلسه شورای حمل و نقل ریلی اهواز که در خصوص تعیین تکلیف وضعیت پروژه مترو اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود 3 سال است که جلسات مکرر و مفصلی با پیمانکار سازمان قطار شهری اهواز (شرکت کیسون) و هیات‌مدیره آن تشکیل می‌شود و توافقات و تفاهماتی صورت گرفته، اما متاسفانه شرایط طبق این توافقات پیش نرفته است.

وی افزود: هر بار که توافقات را تعدیل کرده‌ایم، باز هم با تاخیر و عدم انجام کار مواجه شده‌ایم. این مساله نارضایتی شدید عموم مردم اهواز را در پی داشته است. شریعتی گفت: یکی از مطالبات و سوالات همیشگی مردم اهواز در خصوص پروژه مترو و عدم بهره‌برداری از آن طی سال‌های طولانی بوده است. در این زمینه فشار افکار عمومی بر ما شدید است.

استاندار ادامه داد: پیگیری وضعیت پروژه متروی اهواز مطالبه بحق مردم است. پس از ۱۴ سال از آغاز پروژه هنوز حتی یک فاز از خط یک مترو به بهره‌برداری نرسیده است. این موضوع، اعضای شورای سازمان قطار شهری اهواز را بر آن داشت که به فکر یک تصمیم جدی باشند.

وی درباره نحوه تعیین تکلیف پیمانکار قطار شهری اهواز بیان کرد: اخیرا شورای سازمان حمل و نقل ریلی (قطار شهری) اهواز 2، 3 جلسه تشکیل داده و برنامه‌ریزی لازم انجام شده است تا کار با هر روش و هزینه‌ای پیش برود. شریعتی افزود: اگر به تغییر پیمانکار قطار شهری اهواز نیاز باشد، این کار را انجام می‌دهیم و در صورت نیاز هر کاری انجام می‌دهیم تا پروژه فعال شود و خواسته مردم اهواز تحقق یابد.


تغییر پیمانکار مترو در دستور کار است

شهردار اهواز نیز گفت: جلسات متعددی در شورای سازمان قطار شهری اهواز برگزار شده و نظر جدی ما این است که پیمانکار فعلی با وضع موجود نمی‌تواند کار را ادامه دهد و به همین دلیل تغییر پیمانکار در دستور کار ماست. «موسی شاعری» با اشاره به این‌که آخرین مهلت‌ها و هشدارها به شرکت کیسون داده شده است، افزود: به نظر ما قرارداد پروژه قطار شهری اهواز که از ابتدا به خوبی منعقد نشده است، باید فسخ شود و پیمانکار جدیدی که توان لازم و اراده جدی برای دنبال کردن پروژه را داشته باشد، باید پای کار بیاید.

این موضوع تصمیم جدی و قطعی شورای سازمان قطار شهری اهواز است.وی تاکید کرد: تحت تاثیر لابی‌ها و فشارهایی که در حال وارد شدن است، قرار نمی‌گیریم و مسیر فسخ قرارداد را با جدیت دنبال می‌کنیم تا مردم اهواز به حق خود دست یابند.

این خبر را به اشتراک بگذارید