• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76725
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/OWjr
+
-

باغ‌های سمنان تغییر کاربری ندارند

استاندار: تغییر کاربری باغ‌ها و فضای سبز یکی از خطوط قرمز استانداری است

کشاورزی
باغ‌های سمنان تغییر کاربری ندارند

استاندار سمنان گفت: تغییر کاربری باغ‌ها و فضای سبز یکی از خطوط قرمز استانداری است و به هیچ عنوان در این زمینه مجوز نخواهیم داد.

به گزارش فارس، «علیرضا آشناگر» در دیدار با جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شاهرود اظهار کرد: تغییر کاربری باغ‌ها و فضای سبز در استان به هیچ عنوان اجرا نخواهد شد، چراکه فضای سبز و باغ‌ها ریه‌های شهری هستند.

وی افزود: در ایام هفته دولت سال جاری در شهرستان شاهرود حضور پیدا کردیم و باغ ایرانی یکی از طرح‌های شهرداری بود که به بهره‌برداری رسید و پروژه بسیار عالی و مطلوبی است.
استاندار سمنان ادامه داد: جمعیت فراوانی از این مسیر به سمت مشهد مقدس در حال عبور هستند که در شاهرود استقرار می‌یابند و سکونت پیدا می‌کنند و به واسطه خوش آب و هوا بودن شهر شاهرود، می‌تواند خاطرات خوشی را برای هموطنان ایجاد کند.

آشناگر گفت: باید به سمتی گام بردارید که جاذبه‌های زندگی شهری را برای شهروندان و مسافران عبوری از شهر ایجاد کنید و ساماندهی ورودی و خروجی در این مورد بسیار مؤثر است.

وی با بیان این‌که کار شهرداری به دلیل تأمین منابع مالی توسط مجموعه و همچنین مدیریت مصارف، یکی از کارهای بسیار سخت است ادامه داد: برای توسعه و پیشرفت در مدیریت امور شهری و رفع بسیاری از موانع و مشکلات موجود، باید به دنبال ایجاد منابع درآمدی جدید و پویا باشید و در این مسیر از تحمیل هزینه‌های جدید بر شهروندان به شدت پرهیز کنید.


لزوم کاهش هزینه‌های مدیریت شهری

استاندار سمنان با بیان این‌که کاهش مصارف و هزینه‌های مدیریت امور شهری باید در دستور کار شورای اسلامی شهر شاهرود قرار گیرد عنوان کرد: همه مردم استان سمنان برای ما عزیز هستند و مباحث مطرح‌شده توسط اعضای این شورا بررسی می‌شود و در حد توان مساعدت خواهد شد.

وی افزود: یکی از وظایف مهم شهرداری‌ها، پرداختن به مسائل اجتماعی بوده و نیاز است تا شورای شهر و شهرداری شاهرود نیز به صورت جدی وارد این بخش شوند.

استاندار سمنان بیان کرد: فرماندار ویژه شاهرود در صورتی می‌تواند موفق باشد که تجربه، تعهد، تخصص و توانایی‌های لازم را داشته باشد و اگر این نیروی باتجربه و کارآمد معرفی یا شناسایی شود، در شرایط مساوی، اولویت با نیروی بومی خواهد بود.

آشناگر اضافه کرد: بنده به شخصه دغدغه عمران و توسعه شهرستان و پیشرفت امور در شاهرود و همچنین برگزاری پرشور و سالم انتخابات را دارم و تلاش خواهیم کرد تا بهترین گزینه را برای هدایت فرمانداری ویژه شاهرود انتخاب کنیم.


تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر شاهرود

رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود نیز در این دیدار اظهار کرد: شهرستان شاهرود به‌عنوان محور اصلی در کریدور جنوب به شمال دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خاصی است که در صورت توجه بیشتر می‌تواند در توسعه و رشد استان سمنان و شهرستان مؤثر باشد.

«سیدمصطفی طباطبایی» افزود: یکی از مطالبات مردم، سامان‌بخشی و تکمیل زیرساخت‌های اصلی مسکن مهر است که در همین ارتباط شورای اسلامی شهر شاهرود آمادگی دارد تا نسبت به تحویل گرفتن شهرک مسکن مهر و انجام اقدامات زیرساختی و محله‌ای اقدام کند.

وی با بیان این‌که موضوع اشتغال در شاهرود از جمله مباحثی است که توجه و حمایت خاص مسئولان ارشد استان سمنان را می‌طلبد ادامه داد: طرح جامع مدیریت پسماند در شاهرود به انجام رسیده و در انتظار تأیید کارگروه استان است.

رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود بیان کرد: حمایت استانداری سمنان در ارائه تسهیلات برای خرید تأسیسات مورد نیاز در مرکز پسماند و تولید کمپوست سنتی از درخواست‌های اعضای شورا است.

طباطبایی اضافه کرد: در اختیار بودن مصالح ساختمانی باکیفیت، نزدیکی به کارخانه سیمان و هوای مطلوب مورد نیاز برای آماده‌سازی بتون ازجمله ظرفیت‌های موجود در شاهرود است که در صورت ایجاد کارخانه فراورده‌های بتونی می‌تواند در افزایش اشتغال و اقتصاد منطقه مؤثر واقع شود.

وی عنوان کرد: وجود 700 هکتار زمین متروکه در شهر شاهرود نیاز به توجه جدی، تملک و بهسازی دارد که نیاز است اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود بیان کرد: فرسودگی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی شاهرود، نبود نردبان طویل آتش‌نشانی و تکمیل نشدن چارت نیروهای متخصص شهرداری از مشکلات و نیازهای جدی 
شاهرود است.

این خبر را به اشتراک بگذارید