• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76427
+
-

کاهش زمان صدور مجوزهای کشاورزی

خبر
کاهش زمان صدور مجوزهای کشاورزی

زمان صدور مجوزهای بخش کشاورزی در البرز کاهش یافت. به گزارش ایرنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز در سومین نشست شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان با بیان این‌که این کار به منظور شفافیت و اصلاح روند صدور مجوزها و تسهیل فرایندهای اداری صورت می‌گیرد، افزود: تمام استعلام‌ها توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز از طریق سیستم اتوماسیون اداری و بدون مراجعه متقاضی به واحدهای استعلام‌شونده انجام می‌شود.
«سیدمجید موسوی» گفت: پاسخ‌های استعلام از دستگاه‌های استعلام‌شونده به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز واصل و پس از تکمیل استعلام‌ها، پرونده متقاضی به سازمان جهاد کشاورزی استان ارسال می‌شود. 
موسوی با اشاره به صورت‌جلسه سومین نشست شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان البرز اعلام کرد: بر اساس این صورت‌جلسه، سازمان جهاد کشاورزی استان جایگزین کارگروه دبیرخانه کمیسیون زیربنایی استان شده و تفویض اختیار انجام شده است.
وی افزود: پرونده‌های ارسالی به جهاد کشاورزی استان، بدون طرح در کمیسیون زیربنایی استانداری مستقیماً به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها ارسال می‌شوند و برای صدور مجوز ساخت توسط فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، مجوز جهاد کشاورزی استان مبنای عمل قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به این‌که برای صدور مجوز ساخت، ۲ حوزه جایگاه تولید و ابنیه توسط نظام مهندسی کشاورزی از هم تفکیک شده‌اند، اظهار داشت: نظارت تخصصی برای طراحی و ساخت واحدهای تولیدی بخش کشاورزی برعهده ناظران نظام مهندسی کشاورزی است و نظارت بر ابنیه برعهده نظام مهندسی ساختمان است.
وی از اعمال تخفیف ویژه برای عوارض واحدهای تولیدی از سوی شهرداری‌ها خبر داد و تصریح کرد: مطابق توافق به‌عمل‌آمده با معاونت فنی و عمرانی استانداری البرز، تخفیف ویژه برای عوارض واحدهای تولیدی استان اعمال می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید