• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76303
+
-

در حاشیه سیاست

در حاشیه سیاست
در حاشیه سیاست

چند روحانی می‌نشاندم که فورا بگویند «خفه شو»
حجت‌الاسلام محمد جعفری‌گیلانی، رئیس هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی درباره برهم زدن سخنرانی احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مراسم مبلغان با جماران گفت‌وگو کرده است؛ جعفری‌گیلانی برهم زنندگان سخنرانی را «چماقداران مدرن» توصیف کرده که برای چنین کارهایی خلق شده‌اند. وی گفته: «وقتی کسی احمد واعظی را که ۵ حکم از مقام معظم رهبری دارد، تحمل نکند دیگر چه‌کسی را می‌تواند تحمل کند؟» او گفته:« اگر بشخصه در این مراسم حضور داشتم نمی‌گذاشتم که چنین اتفاقی بیفتد. در این قبیل مراسمات معمولا چند ده نفر روحانی را در جای جای مجلس می‌نشاندم که اگر کسی بخواهد در آنجا حرفی اضافه بزند، فورا ۵۰ نفر بگویند خفه شو! متأسفانه من حضور نداشتم.»

موضع‌گیری علیه جنتی؛ شرط وزیر شدن!
حسین مظفر، از چهره‌های اصولگرا، درباره دلایل انتخابش به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش در دولت اول اصلاحات گفته: من مطرح‌ترین فرد در آن مقطع زمانی برای وزارت آموزش و پرورش بودم. هرچند که برخی از افراد طیف آقای خاتمی با حضور من مخالف بودند. کارگزاران و مشارکتی‌های تند، مخالف اصلی حضور من در دولت بودند. به‌گزارش فارس، وی با اشاره به مخالفت مشارکتی‌ها با معرفی‌اش به‌عنوان وزیر در دولت دوم اصلاحات گفت: عده‌ای مشارکتی در آن زمان به سرپرستی خانم فاطمه حقیقت‌جو با من ملاقات کردند و با من شرط کردند و حرف‌هایی را به من دیکته کردند و گفتند باید طبق برنامه‌های ما پیش بروی... آنها گفتند که باید مانند آقای مهاجرانی، علیه آقایان جنتی و مصباح‌یزدی موضع‌گیری می‌کردید. من در جواب آنها گفتم هرگز وزیر نظام نمی‌تواند اپوزیسیون نظام باشد.

پایداری‌ها به نام آیت‌الله مصباح تندروی می‌کنند
محسن غرویان، مدرس حوزه در گفت‌وگویی با خبرآنلاین با اشاره به برهم زدن سخنرانی احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در قم گفت: گروهی به اسم آیت‌الله مصباح حرکت‌هایی انجام می‌دهند که شاید خود ایشان هم به این رفتارها راضی نیستند ولی هستند عده‌ای که به نام جبهه پایداری رفتارها و حرکات افراطی انجام می‌دهند که به نام آیت‌الله مصباح ثبت می‌شود.

روایتی از نخستین دیدار بنی‌صدر و امام خمینی ره
محمود دعایی واسطه نخستین دیدار بنی‌صدر و امام خمینی(ره) درباره این دیدار به جماران گفته: در آن جلسه‌ای که برای نخستین بار خدمت امام رسید و من هم بودم، (بنی‌صدر) از امام سؤال کرد که شما نوشته‌های من را خوانده‌اید؟ می‌خوانید؟ فرمودند، «نوشته‌های شما رسیده ولی مقداری مشکل دارد. مثل «کفایه» می‌ماند و آدم 2 بار باید بخواند. یک‌بار باید بخواند که شما چه می‌گویید و دفعه دوم باید بخواند که آیا درست گفته‌اید یا نگفته‌اید. چرا پیچیده می‌نویسید؟ روان بنویسید». شاید(امام) به نوشته‌های بعضی از نویسندگان هم اشاره کردند که مثل آنها بنویسید. وی گفت اگر ما ساده بنویسیم اهمیت نمی‌دهند. پیچیده بودن باعث می‌شود که بیشتر بها بدهند و بخوانند.

برخی غلظت اصولگرایی خود را بالاتر می‌دانند
محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری درباره جلسات شورای وحدت اصولگرایان گفت: برخی دوستان می‌گویند اگر غلظت اصولگرایی برخی افراد پایین باشد نباید در جلسات حضور داشته باشند. برخی دوستان دیگر هم که خودشان را دارای غلظت بالای اصولگرایی می‌دانند هنوز در جلسات شرکت نکرده‌اند.(ایسنا)

این خبر را به اشتراک بگذارید