• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76253
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/rPpk
+
-

6دلیل شارژنشدن گوشی

6دلیل شارژنشدن گوشی

 شارژکردن گوشی معمولا کار ساده‌ای است. باید یک سر سیم شارژ را به گوشی و سر دیگر آن را به برق وصل کنید. زمانی مشکل  ایجاد می‌شود که با انجام این کار علامت شارژشدن باتری روی گوشی‌تان نمایان نشود و آن موقع است که استرس‌تان هر لحظه بیشتر خواهد شد. قبل از اینکه گوشی نازنین‌تان را به تعمیرگاه ببرید و هزینه زیادی را متحمل شوید بهتر است چند مشکل را بررسی کنید. سایت Make Use Of چندین دلیل مشهور شارژنشدن گوشی‌های اندرویدی را معرفی کرده است.

مشکل نرم‌افزاری 
گوشی‌های هوشمند هم مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری گاهی قاطی می‌کنند. این مشکلات می‌تواند با ریبوت یا ری‌استارت ساده حل شود. ری‌استارت گوشی گاهی اوقات می‌تواند موارد مشکل‌زا را برطرف کند تا گجت دوباره به شرایط عادی خود برگردد. برای این کار، دکمه پاور را نگه دارید و سپس روی ری‌استارت ضربه بزنید. اگر با این کار دوباره توانستید باتری گوشی خود را شارژ کنید، توصیه عمومی این است که تمام اپلیکیشن‌هایی که احتمال مشکل‌دار بودن‌شان را می‌دهید از روی گوشی‌تان حذف کنید.

 اپلیکیشن‌های خرابکار 
یکی از مشکلات مهم گوشی‌های اندرویدی تعداد زیاد بدافزارها و احتمال گرفتارشدن به آنهاست. حتی در فروشگاه‌های داخلی هم اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که نمی‌توان از سلامت آنها مطمئن بود. برای فهمیدن این ماجرا تنها آزمایش شارژ کردن گوشی در حالت Safe Mode است. در این حالت، جلوی فعالیت‌های اپلیکیشن‌های ثالث گرفته می‌شود و فقط بخش‌های اصلی اندروید به‌اصطلاح روی گوشی لود می‌شوند. اگر در این حالت باتری گوشی شما شارژ شد، مطمئن می‌شوید که مشکل به یک اپلیکیشن خرابکار مربوط است. گوشی‌های اندرویدی راه‌هایی مختلف برای ری‌استارت در حالت Safe Mode دارند. یکی از راه‌های مرسوم، نگه‌داشتن دکمه پاور و لمس طولانی گزینه Power Off است تا یک پنل جدید به نمایش دربیاید و بعد از گذراندن آن، گوشی شما ری‌استارت و در Safe Mode اجرا می‌شود. برای برگشت به حالت عادی، همین فرایند را تکرار ولی گزینه ری‌استارت را انتخاب کنید.

مشکل کابل یا آداپتور خراب
یکی از دلایل رایج شارژ نشدن گوشی‌ها مشکل پیدا کردن کابل شارژ و در رده بعدی آداپتور است. احتمال دارد کابل شارژ شما خراب یا دچار قطعی شده باشد. همچنین اگر از کابل‌های متفرقه و غیرمطمئن استفاده می‌کنند احتمال مشکل‌دار بودن آنها بیشتر است. بهتر است با یک کابل مطمئن این مسئله را امتحان کنید. احتمال دیگر مشکل پیدا کردن آداپتور است. برای فهمیدن این مسئله می‌توانید کابل را به پورت یو‌اس‌بی کامیپوتر وصل کنید. اگر گوشی شروع به شارژ کرد حتما ایراد از آداپتور است.

کثیف‌شدن پورت شارژ 
پورت شارژ گوشی یکی از جاهایی است که خیلی راحت گردوغبار درون آن قرار می‌گیرد و این ذرات می‌توانند جلوی عملکرد صحیح شارژ را بگیرند. زیر نور نگاهی به داخل پورت شارژ بیندازید. اگر جسمی را داخل آن می‌بینید می‌توانید با وسیله‌ای مثل خلال دندان آن را بیرون بکشید. فقط باید حواستان باشد که باعث لطمه‌دیدن بیشتر پورت نشوید! برای تمیزکردن پورت می‌توانید از مسواک آغشته به مقدار کمی الکل هم استفاده کنید.

نم‌داشتن گوشی 
اگر گوشی‌تان در مقدار حتی کمی آب قرار گرفته نباید آن را به شارژر وصل کنید. نخستین کاری که باید انجام دهید خشک‌کردن آن است. برای این موضوع راه‌حل‌های متعددی وجود دارد که یکی از معروف‌ترین آنها، قراردادن کامل گوشی‌ در ظرفی از برنج خام است. برنج، جاذب رطوبت است و گوشی خیلی‌ها را نجات داده است! بعد از این کار، حداقل یک روز صبر کنید و سپس گوشی‌ خود را به شارژ وصل کنید.

 احتمال مشکل سیستم عامل 
گاهی پیش می‌آید که گوشی در حال شارژ شدن است اما اندروید علامت شارژ را نشان نمی‌دهد. اگر این مشکل با ری‌استارت حل نشد می‌توانید اپلیکیشنی به نام Ampere را نصب کنید که وضعیت گوشی در مورد وصل‌بودن یا نبودن به شارژر را نمایش می‌دهد. اگر با این اپلیکیشن فهمیدید گوشی در حال شارژ‌شدن است شاید ریست کردن گوشی یا بازگرداندن آن به حالت اولیه کارخانه مشکل را حل کند. یادتان باشد با این کار، همه اطلاعات‌‌تان پاک می‌شود!


بدافزارهایفراوان اندروید
یکی از مشکلات مهم گوشی‌های اندرویدی تعداد زیاد بدافزارها و احتمال گرفتارشدن به آنهاست. حتی در فروشگاه‌های داخلی هم اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که نمی‌توان از سلامت آنها مطمئن بود

این خبر را به اشتراک بگذارید