• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76206
+
-

توسعه زیرساخت‌های سلامت در جنوب بوشهر

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های سلامت در جنوب استان بوشهر توسعه می‌یابد.

 به گزارش مهر، «سکینه الماسی» در مراسم جشن روز بهورز در عسلویه اظهار‌کرد: بهورزان خط اول بهداشت هستند و سلامت و بهداشت جامعه بدون بهورز نمی‌تواند معنی داشته باشد.  وی ضمن تقدیر از رئیس و کارکنان شبکه بهداشت و درمان عسلویه در ایجاد تحول ملموس در حوزه سلامت شهرستان گفت: بی‌شک بهورزی در زمره شغل‌هایی است که دارای جایگاه و منزلت اجتماعی منحصر به‌ فردی در عرصه سلامت و بهداشت جامعه است. 

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بهورز انسانی است فرهیخته که با توکل بر خدا و ایمانی راسخ و راستین این حرفه را برگزیده و پای در رکاب مبارزه با بیماری و ترویج بهداشت و سلامت نهاده است. 
فرماندار عسلویه نیز ضمن تبریک فرارسیدن روز بهورز و هفته دولت، با تشکر از تلاش‌های مجموعه شبکه بهداشت و درمان عسلویه اظهار کرد: هیچ خدمتی بالاتر از خدمت در مناطق محروم و کم‌برخوردار نیست. 

«عبدالنبی یوسفی» بیان کرد: بهورزان سربازان خط مقدم نظام بهداشتی هستند و باید با فناوری روز دنیا برای مبارزه با بیماری‌ها و حل مشکلات بهداشتی در روستاها و حاشیه شهرها آشنایی داشته باشند و با کنترل صحیح، با تمامی امکانات ورود پیدا کنند. رئیس شبکه بهداشت و درمان عسلویه نیز اظهار کرد: در عرصه بهداشت زمانی بیماری‌های واگیردار مشکل اصلی مردم بوده است. 

«جاسم زارعی» افزود: بر اساس پژوهش‌های وزارت بهداشت در سال ۱۳۶۳، متوجه شدند که مرگ‌ و میرها با آموزش‌های عمدتاً ساده و مراقبت‌های اولیه قابل ‌پیشگیری هستند. همین نتایج باعث تشکیل شبکه‌های بهداشتی و درمانی و تربیت نیروهای اصیل و بومی بهورز با اهداف پیشگیرانه شد. 

وی به تشریح برخی از فعالیت‌های بهورزان پرداخت و افزود: امروزه بیماری‌های غیرواگیردار در برابر بیماری‌های واگیردار قد علم کرده و بهورزان ما باید با به‌روز کردن اطلاعات خود به دانش و آگاهی‌های لازم، تکمیل فرم‌ها و دیگر اطلاعات در پرونده‌های الکترونیک سلامت، استفاده از فناوری‌های روز و همگام با پیشرفت فناوری، شرایط را به سمت هرچه بیشتر و بهتر کنترل کردن این بیماری‌ها تغییر دهند.  

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ادامه داد: بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان‌ها، آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد به مواد مخدر، دخانیات و رفتارهای پرخاشگرانه، زندگی بشر را تهدید می‌کنند و مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت از جایگاه خاصی برخوردار شده است. 

استرس‌ها و هیجانات نیز پایه بسیاری از بیماری‌ها شناخته ‌شده‌اند و نیاز به مداخله دارند و با ارتقای سطح سواد سلامت آحاد جامعه و تبدیل هر خانه به یک پایگاه سلامت هدف، سلامت جامعه محقق خواهد شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید