• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 3 اسفند 1396
کد مطلب : 7618
+
-

سناریوی عجیب شهرزاد قلابی برای اخاذی میلیونی

دادسرا
سناریوی عجیب شهرزاد قلابی برای اخاذی میلیونی

 «عکس پروفایلش در لاین، عکس یک زن بود و من یک‌سال تمام با او چت می‌کردم و حتی عکس‌های شخصی‌ام را هم برایش می‌فرستادم غافل از اینکه تمام این مدت با مردی جوان در ارتباط بودم.»  اینها را زنی می‌گوید که دوم بهمن‌ماه امسال برای شکایت از مردی به اتهام اخاذی و تهدید به دادسرای جنایی تهران رفته بود.

به گزارش همشهری، این زن جوان وقتی پیش روی قاضی رضوانی، بازپرس دادسرا قرار گرفت در توضیح ماجرا گفت: یک سال قبل فردی در شبکه اجتماعی لاین پیامی برای من فرستاد. عکس پروفایل آن یک زن بود و خودش را شهرزاد معرفی کرد. من هم به خیال اینکه او یک زن است، ‌شروع کردم با او چت کردن.

شهرزاد هر روز برای من پیام می‌فرستاد و از زندگی خصوصی‌اش تعریف و درددل می‌کرد تا جایی که من هم سفره دلم را پیش او باز کردم و از مشکلاتم به او گفتم. وی ادامه داد: شهرزاد در چند مرحله برایم عکس‌های شخصی‌اش را فرستاد و باعث شد که به او اعتماد کنم و من هم چند تا از عکس‌های خصوصی‌ام را برایش بفرستم.

 

یک سال بعد

این زن جوان یک سال با شهرزاد در لاین چت می‌کرد و بی‌آنکه حتی یک‌بار هم صدای او را بشنود به راحتی به او اعتماد کرده بود تا اینکه آنها پس از مدتی تصمیم گرفتند با هم قرار بگذارند تا به کافی شاپ بروند و گپی بزنند؛ «ساعت 11صبح در میدان ونک قرار گذاشتیم و من وقتی سر قرار حاضر شدم حسابی جا خوردم.»

زن جوان ادامه داد: «زنی که یک سال با او در لاین چت می‌کردم، مرد بود و من حسابی شوکه شدم. باورم نمی‌شد، سوار ماشین پژوی مرد جوان شدم و فریاد زدم که چرا مرا فریب داده است. مرد جوان خودش را ساسان معرفی کرد. او گفت در این مدت عکس‌های زن غریبه‌ای را در اینستاگرام ذخیره کرده و به‌عنوان عکس پروفایل خودش در شبکه‌های مجازی گذاشته است. اینها را که شنیدم بیشتر شوکه شدم چرا که من هم عکس‌های شخصی‌ام را برای او فرستاده بودم.»

این پایان ماجرا نبود چرا که مرد جوان با در اختیار داشتن عکس‌های خصوصی طعمه‌اش و اطلاعات زندگی شخصی او، ‌تصمیم به اخاذی از وی گرفته بود. شاکی ادامه داد: ساسان آن روز اسلحه‌ای روی پهلویم گذاشت و به زور تمام طلاهایم را سرقت کرد. 3یا 4ساعت گروگانش بودم تا اینکه رهایم کرد اما تهدیدهایش تمامی نداشت. این‌بار با تهدید از من خواست که 5میلیون تومان به حسابش واریز کنم. می‌گفت تمام عکس‌های شخصی من و چت‌های خصوصی‌ام درباره شوهرم را برای او می‌فرستد. من از ترس ناچار شدم این پول را جور کرده و به حسابش بریزم. شاکی گفت: شهرزاد قلابی در چندین مرحله از من اخاذی کرد. حدود 20میلیون تومان پول نقد و 10میلیون تومان طلا. اما دست بردارنبود و وقتی در آخرین مرحله مرا تهدید به قتل فرزندم کرد، دیگر نتوانستم تحمل کنم و تمام ماجرا را برای شوهرم تعریف کردم و تصمیم به شکایت گرفتم.

 

تصادف مرگبار

با اعلام این شکایت، قاضی رضوانی - بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران- دستور بازداشت مرد باج‌گیر را صادر کرد. در چنین شرایطی گروهی از کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران دست به‌کار شدند تا متهم را به دام اندازند.

شاکی، شماره پلاک خودروی پژوی وی را در اختیارکارآگاهان قرار داده بود تا اینکه با انجام بررسی‌ها مشخص شد که ساسان ساعت 14:28بیست‌و‌یکم بهمن‌ماه زمانی که پشت فرمان ماشین پژویش بوده در برخورد با کامیون زخمی شده است.

او پس ازانتقال به بیمارستان به‌دلیل شدت جراحات جانش را ازدست داده و پرونده تصادف وی توسط مأموران کلانتری 117جوادیه در حال رسیدگی است. به این ترتیب با مرگ متهم، پرونده شکایت زن جوان به‌خاطر مزاحمت‌های این شخص مختومه شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید