• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76114
+
-

اجرای طرح نظارت بر توزیع نوشت‌افزار در یزد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد از اجرای طرح نظارت بر توزیع نوشت‌افزار در این استان خبر داد و گفت: این طرح تا ۱۰ مهرماه ادامه دارد.

«محمدرضا علمدار یزدی» در گفت‌وگو با ایرنا هدف از اجرای این طرح را تنظیم بازار نوشت‌افزار و اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان اعلام و اظهار کرد: از دیگر اهداف ما در این طرح، پایش مستقیم بازار در زمینه تامین و توزیع نوشت‌افزار توسط واحدهای تامین‌کننده آنها، برخورد با احتکار و عدم عرضه و جلوگیری از فروش نوشت‌افزار با نقش‌ها و تصاویر غیراخلاقی و ضد ارزشی در سطح بازار است.
وی جلوگیری از فروش اقلام تقلبی، ممانعت از فروش اجباری، شمارش تعداد اوراق دفترهای درسی، نظارت و مدیریت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش‌آموزی، بررسی میزان تولید، رعایت درصدهای سود مجاز، رعایت و درج قیمت و کیفیت را از دیگر اهداف این طرح دانست. رئیس سازمان صمت یزد با بیان این‌که وحدت رویه در اقدامات نظارتی و کنترل بازار با هدف ایجاد آرامش از جمله دیگر اهداف اجرای این طرح است، اضافه کرد: در این رابطه از همکاری ادارات کل استاندارد، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در قالب انجام گشت‌های مشترک بازرسی استفاده خواهد شد. علمدار یزدی یادآور شد: در این طرح علاوه بر این‌که از پتانسیل بیش از ۱۱۰ ناظر افتخاری به صورت نامحسوس در سطح نمایشگاه‌ها، کتاب فروشی‌ها و سایر مراکز عرضه اقلام تحریری استفاده می‌شود، ۳۵ بازرس اصلی نیز بر روند توزیع این کالاها نظارت کامل دارند. 

وی تصریح کرد: در هفته‌های پایانی شهریور نیز نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در مرکز استان و سطح شهرستان‌ها دایر می‌شود که بازرسان اصناف با هماهنگی اداره کل تعزیرات حکومتی در این نمایشگاه‌ها حضور فعال داشته و بر کالاهایی که در این نمایشگاه‌ها توزیع و عرضه می‌شود نظارت خواهند کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید