• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 76045
+
-

روی خط خبر

روی خط خبر

پروژه شگفت‌انگیز دیگری از ریچارد لینکلیتر



دیروز «ورایتی» خبر داد که ریچارد لینکلیتر، کارگردان فیلم‌های تحسین‌شده‌ای همچون سه‌گانه «پیش از» و «پسرانگی»، قصد دارد اقتباسی از نمایشنامه موزیکال «با خوشحالی ادامه می‌دهیم» را ظرف مدت 20سال  جلوی دوربین ببرد. این نمایشنامه موزیکال را جورج فرث نوشته و موسیقی و اشعار آن به استیون سوندهایم تعلق دارد. لینکلیتر پیش از این فیلم پسرانگی را به‌مدت 12سال با بازی ایتن هاوک، پاتریشیا آرکت و الار کولتریِن ساخته بود که فیلم او ضمن نامزدی چند جایزه اسکار، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای آرکت به ارمغان آورد.
نمایشنامه موزیکال «با خوشحالی ادامه می‌دهیم» بر مبنای نمایشی به همین نام از سال ۱۹۳۴ از جورج اس.کافمن و ماس هارت ساخته شده بود و داستان فرانکلین شپرد، آهنگساز مشهور برادوی را روایت می‌کند که همه زندگی و دوستانش را رها کرد تا تهیه‌کننده فیلم‌های هالیوودی شود. این داستان از  اوج شهرت او در هالیوود شروع می‌شود و لحظات مهم زندگی فرانک را روایت می‌کند. بنی فلدستاین، بلیک جنر و بن‌پلت بازیگران این فیلم متفاوت خواهند بود.


«مختارنامه» از راه رسید



مطابق روال سال‌های گذشته، با شروع محرم، بازپخش چندین و چند‌باره سریال «مختارنامه» از دیروز از شبکه4 سیما آغاز شد. قسمت نخست این سریال برای نخستین‌بار جمعه 9مهر 1389 ‌روی آنتن شبکه یک سیما رفت و قسمت آخر آن 7مرداد 1390 به نمایش درآمد. از آن تاریخ، این سریال تقریبا هر سال از شبکه‌های مختلف سیما به شکل‌های مختلف ازجمله مینی‌سریال، تله‌فیلم، فیلم سینمایی، سکانس‌‌های منتخب و... پخش شده و حتی سال گذشته داوود میرباقری، کارگردان این سریال، در گفت‌وگو با ماهنامه سینما و ادبیات به پخش مکرر آن اعتراض کرد و گفت: «حالا یک «مختار» با بضاعت ناچیز ما ساخته شده، رسش را کشیده‌اند. آنقدر پخشش کرده‌‌اند که امسال داد من درآمد و گفتم کافی است دیگر. واقعا رویتان می‌شود که باز هم پخش کنید؟»
با اینکه این سریال در نمایش اولش توانست نظر مخاطبان تلویزیون را جلب کند، اما افراط تلویزیون در پخش آن باعث شده که مختارنامه دیگر جاذبه‌ای برای عموم مخاطبان نداشته باشد و به‌نظر می‌رسد کمتر کسی برای دیدن این سریال ـ که هرگز فرصت پیدا نکرد به خاطره تبدیل شود ـ وقت صرف کند. پخش مختارنامه آنقدر قابل انتظار بود که در فضای مجازی شعار سریال «بازی تاج و تخت»، یعنی «زمستان در راه است»، به «مختار در راه است» تبدیل شد و دستمایه شوخی با این سریال قرار گرفت. جالب‌ترین بخش قضیه این است که «مختارنامه» هر شب ساعت‌۱۲ پخش می‌شود و برای محکم‌کاری ساعت ۱۸ روز بعد بازپخشِ بازپخش آن روی آنتن می‌رود!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :