• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75948
+
-

ثانیه‌های لعنتی

باخت لحظه آخری، شانس صعود بسکتبال را به حداقل رساند

ثانیه‌های لعنتی

آنهایی که بازی دیروز تیم ملی بسکتبال مقابل پورتوریکو را دیدند اما دقایق آخر آن را از دست دادند، باورشان نمی‌شود که ما در نخستین بازی از جام‌جهانی که انتخابی المپیک2012 هم هست شکست خورده باشیم. بازی دیروز یک‌جورهایی شبیه کام‌بک‌های فوتبال بود و تیم بازنده در آخرین لحظات موفق شد کام‌بک بزند و بازی باخته را برگرداند. این برد می‌توانست جواز صعود به المپیک باشد اما حالا همه‌چیز پیچیده شده است. همه بازیکنان آماده بودند و مصدوم نداشتیم، در همه کوارترهای قبلی از حریف جلو بودیم؛ در لحظات پایانی بازی باخته را مساوی کردیم اما باز هم نشد که ببریم. ایران دیروز 2کوارتر اول را با پیروزی به پایان برد؛ 30 بر 16 و 19 بر 15. از تیمی که بعد از کوارتر دوم با 18اختلاف امتیاز زمین را ترک کرده بود، انتظار نمی‌رفت در 2کوارتر بعدی بازنده باشد؛ 20 بر 16 و 32 بر 16. تیم در ثانیه‌های آخر 81-83 باخت. برخی کارشناسان دلیل شکست را ضعف مربیان می‌دانند؛ ضعف مهران شاهین‌طبع. نتیجه این بازی نتیجه فینال بازی‌های آسیایی جاکارتا را هم یادآوری می‌کند، در آن بازی هم ایران جلو بود اما لحظه‌های آخر شکست خورد و قهرمانی را از دست داد.
  خیلی‌ها انتظار شروعی طوفانی از ایران را نداشتند. پورتوریکو در رنکینگ جهانی تیم شانزدهم جهان است و ایران تیم بیست‌وهفتم. این اختلاف دلیلی شده بود تا قبل از بازی حریف تیم قدرتری معرفی شود و کسی توقع پیروزی نداشته باشد. اما اوضاع به قدری خوب پیش رفت که توقع‌ها زیاد شد. بعد از نیمه اول، خیال خیلی‌ها از بابت پیروزی راحت شد اما پورتوریکو با بستن بازی همه‌‌چیز را تغییر داد. افشین رضاپور از کارشناسان بسکتبال می‌گوید: «ما تا 2دقیقه آخر 9امتیاز جلو بودیم اما متأسفانه برای برد برنامه‌ای نداشتیم. جایی که بازیکنان به کمک نیاز دارند و باید آنالیز لحظه‌ای انجام شود، باید تعویض‌ها به‌موقع و بجا انجام شود، نتوانستیم کاری کنیم و به بازیکنان کمک بدهیم. پورتوریکو 20دقیقه تیم را پرس کرد و تحت فشار گذاشت. توپ در تیم ما درست منتقل نمی‌شد، این یعنی تیم اشکال دارد. در این 20دقیقه تیم به مشکل خورد و کسی نبود این گره را باز کند. این ضعف کادر فنی باعث شد نتیجه از دست برود.»‌
  با این شکست صعود ایران دیگر دست خودش نیست. ایران فردا ساعت13 با تونس بازی دارد، برای صعود نیاز است که تونس را شکست بدهد و تونس هم در بازی آخر پورتوریکو را ببرد. تیم چهارم این گروه اسپانیاست؛ تیمی که به‌نظر می‌رسد صعودش به‌عنوان سرگروه قطعی است.
  در بازی ایران و پورتوریکو داوید هوئرتاس از پورتوریکو با ۳۲امتیاز، ۳ریباند، ۴پاس گل، یک بلاک و تأثیرگذاری ۳۴، بهترین بازیکن زمین شد. حامد حدادی سنتر ایران هم با ۲۲امتیاز، ۱۶ریباند، ۴پاس گل، یک بلاک و تأثیر‌گذاری ۲۸، بهترین بازیکن ایران بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید