• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75738
+
-

اصفهان شهر زیست‌پذیر معلولان می‌شود

اصفهان
اصفهان شهر زیست‌پذیر معلولان می‌شود


عاطفه علیان/ اصفهان - خبرنگار
استان اصفهان بیش از 13 هزار معلول دارد. 2 شهرداری اصفهان و شورای اسلامی پنجم با توجه به اهمیت زیست‌پذیری جامعه برای همه در تلاشند اقدامات مهمی در زمینه مناسب‌سازی فضای شهری و رایگان کردن حمل‌ و نقل عمومی برای معلولان انجام دهند تا شعار «یک جامعه برای همه» محقق شود.

معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به مناسب‌سازی معابر برای معلولان به همشهری می‌گوید: یکی از موضوع‌هایی که به طور جدی دنبال می‌کنیم مناسب‌سازی معابر است. بیش از 0 9 درصد تقاطع‌های شهر برای معلولان مناسب‌سازی شده است. علیرضا صلواتی  می‌افزاید: مناسب‌سازی گذرهای عابر پیاده و پیاده‌روها برای معلولان در دستورکار قرار دارد. زیرساخت‌های حمل ‌و نقل مانند اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها را هم دنبال خواهیم کرد.  وی با بیان این‌که بیش از 70 درصد مسیرهای بی.‌آر.تی و  اتوبوس‌ها برای جامعه معلولان مناسب‌سازی و قابل استفاده شده است، اظهار می‌کند: اتوبوس ویژه معلولان در مسیرهای بین‌شهری طراحی شده است تا برای سفرهای جمعی آن‌ها قابل استفاده باشد.

صلواتی با اشاره به موضوع رایگان بودن خدمات وسایل حمل‌ و نقل همگانی برای جامعه معلولان اظهار می‌کند: با تاکید شورای شهر پنجم امیدواریم طرح رایگان شدن حمل‌ و نقل عمومی برای معلولان به تصویب برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید