• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75647
+
-

مسی و رونالدو الگوی رقابت سازنده

محمدجعفر صافی
مدیر سابق شبکه 3

 در مراسم انتخاب بهترین‌های اروپا، مسی و رونالدو در کنار یکدیگر نشسته بودند و برخورد صمیمانه‌ای با هم داشتند که مورد توجه مجری مراسم قرار گرفته بود. مجری به آنها گفت: مدتی بود که شما را کنار همدیگر ندیده بودیم حالا هر دو در اینجا نشسته‌اید، متوجه شدم که خیلی با هم حرف می‌زدید.  سپس رو به مسی کرد و گفت: تو اسپانیا جای خالی‌اش را حس می‌کنی؟ کریستیانو اشکت را زیاد درآورد؟
مسی جواب داد: بله آن زمان رقابت قشنگی بود، مشخصا چون که در مادرید بازی می‌کرد و حالا هم که در یک تیم بزرگ بازی می‌کند و در اسپانیا کارش را دنبال می‌کنم. رونالدو نیز در پاسخ گفت: 15 - 10 سال است در کنار یکدیگر روی سن حضور پیدا می‌کنیم . رسیدن به این موقعیت کار آسانی نیست اما ما قطعا رابطه خوبی با یکدیگر داریم. ما یکدیگر را به سمت جلو سوق می‌دهیم و اینکه بخشی از تاریخ فوتبال هستیم، اتفاقی خوشایند است. رقابت خوبی بین ما در دنیای فوتبال وجود دارد و این موضوعی طبیعی است و خوب است. باید بگویم رابطه بسیار خوبی با لیونل مسی دارم.
انسان از این صحبت‌ها بین دو رقیب دیرینه لذت می‌برد. 
این دو می‌توانستند  طی این سال‌ها بارها علیه یکدیگر صحبت کنند و ضعف‌های دیگری را به رخ همه بکشانند. هریک از این دو در زمان مسابقه‌های رو در رو می‌توانست با رفتاری غیرورزشی طوری به دیگری ضربه بزند که برای همیشه مستطیل سبز را فراموش کند و خانه‌نشین شود اما آنچه طرفداران فوتبال دیدند تلاش برای نمایش زیبا و حرفه‌ای بوده است تا همه از آن لذت ببرند. رفتاری که بیشتر به زیبایی فوتبال کمک کرد تا به خلق صحنه‌های زشتی که باعث ایجاد ناهنجاری در بین طرفداران این رشته ورزشی شود. 
رقابت صحیح این دو باعث ایجاد انگیزه برای خیل عظیم طرفدارانشان در دنیا شد تا با تلاش و کوشش سعی کنند در رشد خود و در مجموع رشد فوتبال کمک قابل توجهی بکنند. رقابت صحیح و سالم در هر زمینه‌ای باعث رشد و شکوفایی یک جامعه و یک کشور می‌شود؛ رقابتی که در آن افراد با عرضه توانایی‌های خود باعث پیشی‌گرفتن از رقبای خود و پیشرفت یک کشور می‌شوند. 
رقیب را از صحنه بیرون کردن باعث پیشرفت نشده و فضای جامعه را زیبا نمی‌کند. خداوند زیباست و زیبایی‌ها را دوست دارد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید