• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 7 شهریور 1398
کد مطلب : 75451
+
-

تعطیلی پنجشنبه‌ها در میان آرای موافق و مخالف

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعطیلی پنجشنبه‌ها با هدف تحکیم بنیان خانواده به مجلس آمده است، گفت: این طرح می‌تواند بسیار پر فایده باشد. تعطیلی پنجشنبه‌هاکاهش هزینه آب و برق اداره‌ها و مراکز دولتی تا کاهش آلودگی هوا را به همراه داشته باشد.
سهیلا جلودار زاده، در گفت‌وگو با خانه ملت، در مورد دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته گفت: طرح دو روزه شدن تعطیلات پایان هفته با شرایط فعلی جامعه که با بیشترین ناامیدی، کم‌نشاطی و بی‌انگیزگی در افراد روبه‌رو هستیم تنها اقدام بدون هزینه برای دولت در جهت حل این چالش و تنش‌های موجود در جامعه است.عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح فراهم کردن فرصت استراحت به شکل منظم و هفتگی برای مردم است. با دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته نه‌تنها از تنش‌های موجود در محیط کار کاسته می‌شود بلکه با ارتقای روحیه، شاهد پیشرفت‌های اقتصادی در کشور نیز خواهیم بود و در واقع این طرح در راستای تحکیم بنیان خانواده در مجلس تدوین شد.
وی در تشریح دلایل مطرح شدن این طرح افزود: اگر بنا باشد خانواده‌ها برای افزایش درآمد اضافه کاری کنند فرصت با هم بودن آنها کم می‌شود. این طرح بیشتر باعث افزایش ارتباط اعضای خانواده باهم می‌شود و طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها که به مجلس آمد بیشتر در استان‌ها مطرح بود و علت اصلی آن هم اشتغال دور از محل زندگی اعضای خانواده است که باعث ایجاد ناهماهنگی‌هایی در میان اعضای خانواده شده که این ناهماهنگی‌ها علت اصلی به‌وجود آمدن این طرح و مطرح شدن آن در مجلس بوده است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم در پاسخ به این سؤال که آیا این طرح ضربه‌ای به اقتصاد کشور وارد می‌کند یاخیر، یادآور شد: این طرح می‌تواند پرفایده بوده از کاهش هزینه آب و برق اداره‌ها و مراکز دولتی گرفته تا کاهش آلودگی هوا را به همراه داشته باشد.جلودارزاده گفت: در بحث تعطیلی کارخانجات نیز باید بگوییم این مراکز تعطیل نیستند، این طرح تنها مربوط به مراکز دولتی و مراکزی است که به نوعی مرتبط با دولت هستند. مراکز غیردولتی هم باید هزینه بر فایده کنند و اجباری برای تعطیلی آنها نیست.عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم یادآور شد: این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده است و چند تن از نمایندگان مجلس هم سؤالاتی برای این طرح، مطرح کردند که در زمان مناسبی این سؤالات پاسخ داده می‌شود و بعد از بررسی، نتیجه آن اعلام می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید