• یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 4 ذی القعده 1445
  • 2024 May 12
پنج شنبه 7 شهریور 1398
کد مطلب : 75418
+
-

شکست، پیش از فینال نفرین‌شده

شکست، پیش از فینال نفرین‌شده

سعید ملایی تنها جودوکار ایران در مسابقات جهانی2019 ژاپن با شکست مقابل ماتیاس کاس بلژیکی، از رسیدن به فینال وزن منهای 81کیلوگرم بازماند. جودوکار بلژیکی، با این پیروزی حریف کوکی ساگی از رژیم صهیونیستی شد.
ساعاتی پیش از مبارزه نیمه‌نهایی، خبرگزاری‌های داخلی مدعی شدند که ملایی به‌دلیل مصدومیت سر، از مبارزه با حریف بلژیکی انصراف داده است. با وجود این خبر، ملایی روی تاتامی رفت و در آخرین لحظات مبارزه‌ای که به‌نظر می‌رسید مربی تیم ملی ایران بر آن نظارت ندارد، شکست خورد.
ماریوس ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو، پیش از این هشدار داده بود که چنانچه جودوکاران ایرانی از مبارزه با حریفی از رژیم صهیونیستی انصراف دهند، با محرومیت روبه‌رو خواهند شد.
سعید ملایی و ماتیاس کاس بلژیکی، پیش از این، 4بار دیگر با هم روبه‌رو شده بودند. 2بار ملایی و 2بار هم کاس برنده شده بود. سال2017 در هلند، ملایی در شرایطی مشابه با شرایط دیروز به حریف بلژیکی باخت. در آن تورنمنت هم برنده مبارزه این 2نفر باید با حریف اسرائیلی روبه‌رو می‌شد. آخرین رویارویی این‌دو قبل از مسابقات جهانی توکیو، چند‌ماه پیش در پاریس بود که ملایی برنده شد.
متیو اسمیت، خبرنگاری که برای پوشش مسابقات جودوی قهرمانی جهان به توکیو رفته، مبارزه دیروز ملایی و حریفش را به پانتومیم توصیف کرد و مدعی شد که قهرمان جهان تلاشی برای فن زدن نکرد.
سعید ملایی دارنده مدال‌های طلای جهان در سال۲۰۱۸ و برنز جهان در سال۲۰۱۷ و نفر نخست رنکینگ وزن منهای 81 کیلوگرم جهان، دیروز پس از یک دور استراحت، اشرف موتی از مراکش را ضربه‌فنی کرد. در دور سوم کارلوس لوز نفر۱۴۱ رنکینگ جهان از پرتغال را در یک‌دقیقه و ۸ثانیه با ضربه فنی شکست داد و به دور چهارم رسید. او در یک‌هشتم نهایی نیز برابر خاسن خالمورزایف نفر دهم رنکینگ جهان و دارنده مدال‌های طلای المپیک۲۰۱۶ و برنز جهان در سال۲۰۱۷ از روسیه قرار گرفت و در رقابتی نزدیک و حساس موفق شد این قهرمان پرآوازه را شکست دهد. پیش‌تر ملایی 2بار با این حریف روس مبارزه کرده بود که سهم هرکدام از آنها یک پیروزی بود. او در یک‌چهارم نهایی آنتوین والویز دارنده مدال‌های برنز المپیک و نقره و برنز جهان از کانادا را در همان دقیقه نخست ضربه فنی کرد و به نیمه‌نهایی رسید.
در آن سوی جدول موکی ساکی از رژیم اشغالگر قدس با شکست حریفانی از قزاقستان، مجارستان، قرقیزستان، ازبکستان و مصر به دیدار فینال رسیده بود. موکی ساکی، نفر دوم رنکینگ وزن منهای 81 کیلوگرم است. او در فینال هم ماتیاس کاس را برد و طلا گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید