• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75300
+
-

هیاهو برای تقریبا هیچ

تیم ملی بسکتبال زنان  ایران مسابقات قهرمانی غرب آسیا را با سومی به پایان برد. این سومی که در حضور 4 تیم به‌دست آمده است، به‌نظر می‌رسد بیش از حد بزرگ‌نمایی شده است. سایت فدراسیون بسکتبال که در این چند روز فقط نتیجه مسابقات را به همراه چند عکس مخابره کرده است، از تاریخ‌سازی زنان ایران نوشته است: «این مدال نخستین مدال رسمی بین‌المللی زنان در رده ملی در 4دهه اخیر به‌شمار می‌رود.» 
رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال هم به زنان تبریک گفته  و این اتفاق را برگ زرینی در بسکتبال ایران دانسته است. پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان هم پیام تبریک را از طرف این وزارتخانه منتشر کرده است. جالب است که این پیام از طرف وزیر نیست و از طرف وزارتخانه است.
 در این تورنمنت که با حضور 4تیم برگزار شد، ایران در مقابل تیم‌های لبنان و سوریه شکست خورد، لبنان تیم یازدهم آسیاست و سوریه هم مثل ایران تجربه چندانی در آسیا ندارد و فقط یک‌بار در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشته است. تنها پیروزی ایران در مرحله گروهی برابر اردن بود، اردنی که مثل سوریه فقط یک‌بار در رقابت‌های قهرمانی آسیا بازی کرده است. ایران و اردن صبح دیروز برای مقام سومی مسابقه دادند و ایران یک‌بار دیگر به پیروزی رسید تا حداقل تیم آخر این رقابت‌ها نباشد. ایران که در بازی اول اردن را 70-62 برده بود، دیروز با نتیجه بهتری به پیروزی رسید؛ 71-52.
در پایان تورنمنت ادنا عیساییان به‌عنوان بهترین ریباندر و دلارام وکیلی به‌عنوان بهترین 3 امتیازی‌زن انتخاب شدند.
مسابقات غرب آسیا نخستین تورنمنتی است که تیم ملی بسکتبال زنان ایران بعد از 45سال تجربه کرده است. قرار است تیم ملی بسکتبال زنان در مسابقات دسته 2 قهرمانی آسیا نیز شرکت کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید