• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75294
+
-

دیشب پرسپولیسی‌ها راحت خوابیدند!

دیشب پرسپولیسی‌ها راحت خوابیدند!

علی پروین تلاش زیادی کرد که دوست صمیمی‌اش، رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس شود. همزمان گفته می‌شد که مهدی محمدنبی هم به هر دری می‌زند که روی این صندلی بنشیند. اما نه رایزنی‌ها و حتی تهدیدهای پروین جواب داد و نه نبی توانست چهره مخدوشش را بازسازی کند. کسی که دیروز به‌عنوان جانشین ایرج عرب معرفی شد، یک چهره آشنا بود؛ محمدحسن انصاری‌فرد.
ایرج عرب در ماه‌های اخیر به‌دلیل جدایی برانکو ایوانکوویچ، سیبل حملات هواداران پرسپولیس بود. او با وجود جذب یک مربی خارجی دیگر، بازگرداندن بازیکنانی مانند وحید امیری و فرشاد احمدزاده و نیز حفظ ستاره‌های اصلی تیم، هیچ‌گاه نتوانست دل طرفداران پرسپولیس را به‌دست بیاورد.
مدیرعامل جدید پرسپولیس دیروز پس از جلسه‌ای کوتاه با اعضای هیأت‌‌مدیره باشگاه معرفی شد اما خودش پنهان نکرد که انتخابش ربطی به اراده هیأت‌مدیره نداشته است: «ما از چند روز پیش مذاکراتی با آقایان سلطانی‌فر و همچنین داورزنی داشتیم و بعد از چندین جلسه این تکلیف به گردن من گذاشته شد. بگویم من از 11سالگی هوادار این تیم بوده‌ام، بعد بازیکن پرسپولیس شدم و بعد مربی این تیم شدم و الان خدا توفیق داده که به این باشگاه به‌عنوان مدیرعامل خدمت کنم.» 
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ادامه گفت: «پرسپولیس نیاز به آرامش دارد و ما می‌خواهیم این آرامش برقرار باشد. عرب زحمت کشیده و تیم خوبی بسته و ما هم باید با آرامش این مسیر را ادامه بدهیم. ما شایسته حضور در آسیا و مترصد حمله به 3جام هستیم.»
  بازگشت هاشمی بعد از استعفای عرب
مهرداد هاشمی پس از ماه‌ها غیبت، دیروز در جلسه انتخاب مدیرعامل جدید در این باشگاه حاضر شد. او که گفته می‌شد اواخر فصل گذشته نقش مهمی در فراهم‌کردن طلب سنگین برانکو ایفا کرده بود، بعد از اینکه این مربی در پایان فصل از پرسپولیس جدا شد، تصمیم گرفت دیگر در جلسات هیأت‌مدیره شرکت نکند. گفته می‌شود خواسته او از وزارت ورزش برکناری ایرج عرب بوده است.
  عرب: فقط 200میلیون بدهی داشتیم که آن هم تمام شد و رفت!
ایرج عرب، مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس بعد از خروج از نشست هیأت‌مدیره این باشگاه گفت: «من هیچ زمان استعفایم را تکذیب نکردم و گفتم که استعفای من نزد وزیر ورزش باز است اما وزیر ورزش با آن موافقت نمی‌کرد. این اواخر هم به‌دلیل مشکلات شخصی تقاضای این کار را داشتم که در نهایت با آن موافقت شد. در حالی هم از باشگاه می‌روم که کار را به دوست پرسپولیسی‌ام سپرده‌ام و دعا می‌کنم اتفاقات خوبی در باشگاه رخ بدهد.»
مدیرعامل پیشین پرسپولیس درخصوص اینکه این باشگاه چقدر بدهی داشت گفت: «ما 200میلیون بدهی داشتیم که آن هم حل شد و رفت!»
  از گل فینال آسیایی تا استعفا به‌خاطر ساکت
محمدحسن انصاری‌فرد متولد 18فروردین1341 است. سال1360 به‌عنوان یک بازیکن 19ساله از تیم تکاور به پرسپولیس پیوست و بعد از 7سال به تیم کشاورز ملحق شد. انصاری‌فرد در زمان حضور خود در پرسپولیس توانست یکی از مهم‌ترین گل‌های تاریخ این باشگاه را به ثمر برساند. او در سال90 در بازی برابر المحرق بحرین زننده گل قهرمانی سرخپوشان در فینال جام‌درجام آسیا بود.
از سال84 به‌مدت 2سال مدیرعاملی این باشگاه را بر عهده گرفت. در زمان مدیریت او برای بازی خداحافظی احمدرضا عابدزاده، تیم بایرن‌مونیخ با همه ستاره‌هایش به ایران آمد.
آخرین سرمربی سرخپوشان در زمان مدیریت انصاری‌فرد، مصطفی دنیزلی بود؛ سرمربی فعلی تراکتور که در نخستین‌بازی سرخپوشان با مدیرعاملی انصاری‌فرد، روز جمعه هدایت تیم رقیب را در برابر پرسپولیس برعهده خواهد داشت. انصار‌ی‌فرد پس از جدایی از پرسپولیس مدتی در راه‌آهن مدیریت کرد و پیش از حضور در پرسپولیس، رئیس کمیته فنی فوتسال شد که به‌دلیل انتصاب محمدرضا ساکت از سمت خود استعفا کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید