• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75211
+
-

استقرار ۸ بالگرد امداد در ایلام طی ایام اربعین

استاندار ایلام از استقرار ۸ بالگرد امدادی برای خدمت‌رسانی طی ایام اربعین در ایلام خبر داد. به گزارش مهر، «قاسم سلیمانی دشتکی» اظهار کرد: در تونل‌های در نظر گرفته شده برای مسیر اربعین پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته و حفاری تونل اربعین هم به طور کامل انجام شده است و می‌توان از آن در مواقع اضطراری استفاده کرد.

وی همچنین با اشاره به احداث پل‌های ۵۵ و ۵۶ در مسیر ایلام به مهران گفت: برای پل ۵۵ و ۳ کیلومتر تعریض جاده در روستای گلان هم زیرساخت‌ها آماده شده است و ان‌شاء‌الله به اربعین خواهد رسید. این مقام مسئول به تقاطع غیرهمسطح کنارگذر غربی مهران به پایانه برکت اشاره کرد و افزود: این زیرگذر به 2 بخش تقسیم و ۵۰ درصد فاز اول آن اجرا شده است و حداکثر تا ۵ مهرماه آماده بهره‌برداری و کنارگذر غربی مهران نیز برای استفاده در ایام اربعین آسفالت خواهد شد.

سلیمانی دشتکی در خصوص احداث سایه‌بان‌ در مرز مهران بیان کرد: سایه‌بان‌ها به شکل بسیار زیبایی اجرا شده و در نقطه صفر مرزی هم آماده خواهد شد. استاندار ایلام همچنین از احداث ۶۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در مهران خبر داد و گفت: از همه عوامل و مدیران مرتبط، دفتر فنی، ستاد بحران، خیرین، حمل ‌و ‌نقل و پایانه‌ها و دیگر ارگان‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم که اقدامات خوبی انجام داده‌اند. 

وی به اقدامات صورت‌گرفته در بخش خدمات اربعین اشاره و اظهار کرد: اکیپ‌های هلال احمر مشخص شده‌اند و قرار است ۱۵ اکیپ برادران و ۵ اکیپ خواهران اعزام شوند. سلیمانی دشتکی ادامه داد: ۳ بالگرد هلال احمر و ۵ بالگرد نیز از سوی وزارت بهداشت همراه با تجهیزات بیمارستانی در مهران مستقر خواهند شد. در شهر بدره و کوت عراق هم بیمارستان صحرایی احداث می‌شود. همچنین ۱۲۰ آمبولانس و یک هواپیمای آمبولانس در منطقه مستقر خواهند شد. وی گفت: بیش از ۸ جایگاه برای موکب‌های دائمی در نظر گرفته شده است. زمین‌ها به اتاق بازرگانی استان‌ها واگذار و موکب‌های دائمی در آنها احداث می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید