• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75185
+
-

معرفی 3 داروی جدید در مشهد

3 داروی جدید که توسط شرکت داروسازی ثامن در مشهد ساخته شده است در مراسمی رونمایی و به جامعه داروسازان معرفی شد. به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن در این مراسم گفت: سدیم کلراید استنشاقی ۷ درصد (سالین هایپر تونیک)، پتاسیم کلراید ۱۵ درصد در آمپول ۱۰ میلی‌لیتری پلی پروپیلنی و لوفلوکساسین تزریقی 3 دارویی هستند که توسط این شرکت ساخته شده‌اند. «مجید طبسی» افزود: داروی سدیم کلراید استنشاقی برای بهبود عملکرد ریوی از طریق هیدراته کردن و تسهیل خروج ترشحات استفاده می‌‌شود و ویژگی‌‌های آن شامل تک‌دوز بودن، کاهش احتمال ابتلا به عفونت‌‌های ریوی، مقرون به صرفه بودن و استفاده راحت‌تر در مقایسه با سدیم کلراید ۵ درصد است.

وی اظهار کرد: داروی پتاسیم کلراید ۱۵ درصد در آمپول ۱۰ میلی‌‌لیتری پلی پروپیلنی نیز برای پیشگیری و درمان کمبود پتاسیم خون استفاده می‌‌شود. این محصول در کودکان تحت درمان طولانی ‌مدت با آدرنوکورتیکوئیدها و همچنین در سیروز کبدی همراه با آسیت، اسهال، استفراغ طولانی نفروپاتی تخلیه‌کننده پتاسیم کاربرد دارد. کاهش هزینه‌‌های درمانی به دلیل تولید در حجم پایین‌‌تر از دیگر ویژگی‌‌های این داروست. طبسی گفت: لوفلوکساسین تزریقی هم داروی ضد باکتریایی وسیع‌الطیف با اثرگذاری موثر بر روی باکتری‌های گرم مثبت، درمان عفونت‌‌های پنومونی مقاوم به پنی‌سیلین، خط اول درمان پروستاتیت باکتریال حاد و مزمن، قابلیت انفوزیون مستقیم به بیمار، پر شده در کیسه 3 لایه شفاف آماده مصرف با درجه مخصوص محلول‌‌های تزریقی با حجم ۱۰۰ میلی‌‌لیتر است. 

مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن افزود: این شرکت با هدف تامین نیازهای دارویی کشور و صدور آن به بازارهای هدف با تولید انواع محلول‌های تزریقی و شست‌و‌شو در اشکال دارویی ویال، بطری و کیسه‌های چند لایه پلی‌الفین در حجم‌های ۵ تا 5 هزار میلی‌لیتر در سال ۱۳۶۳ تاسیس و در سال ۱۳۷۱ به بهره‌برداری کامل رسید. این مسئول ادامه داد: رویکرد این شرکت همواره تولید داروهایی بوده که یا در کشور ساخته نشده یا تعداد آنها اندک است. بر این اساس هر سال 2 یا 3 محصول جدید که برای نخستین بار در کشور ساخته یا در حجم زیاد تولید شده را به جامعه پزشکی معرفی می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید