• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75150
+
-

آزادی ۲۰ زندانی مهریه از ابتدای امسال

مدیرعامل ستاد دیه خوزستان از آزادی 20 زندانی مهریه از زندان‌های خوزستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد. حجت‌الاسلام «قدرت هاشم‌نیا» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که تعداد زندانیان مهریه در زندان‌های خوزستان 59 نفربوده است، اظهار کرد: با آزادی تعدادی از این زندانیان در روزهای اخیر، در حال حاضر حدود 55 زندانی مهریه در زندان‌های خوزستان به سر می‌برند.

وی افزود: از طریق کمک بانک‌ها و خیرین تلاش می‌شود شرایط آزادی برخی از این زندانیان فراهم شود و امیدواریم تا پایان سال جاری تعداد زندانیان مهریه در زندان‌های خوزستان تک‌رقمی شود. مدیرعامل ستاد دیه خوزستان گفت: اغلب زندانیان مهریه بابت مهریه‌های سنگین در زندان‌ها حبس هستند. برخی از این زندانیان بابت مهریه‌های «سال تولد» در زندان به سر می‌برند.

هاشم‌نیا بیان کرد: یکی از معضلات بزرگ این است که در مراسم عقد و ازدواج، داماد مهریه را به اندازه سال تولد تعیین می‌کند در حالی که باید مهریه متناسب با توان مالی افراد باشد. وی ادامه داد: با توجه به نگاه تشکیلات قضایی به موضوع مهریه، افرادی که توان پرداخت مهریه را ندارند، از شرایط قسط‌بندی مهریه استفاده می‌کنند.

مدیرعامل ستاد دیه خوزستان اضافه کرد: برخی از زنان به دلیل این‌که همسرشان توان مالی پرداخت مهریه را ندارد، با گرفتن 5 سکه یا 20 میلیون تومان توافق می‌کنند و رضایت می‌دهند. درواقع با این روش در حال فراهم کردن شرایط آزادی زندانیان مهریه هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید