• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75135
+
-

نگاه ویژه به توسعه روستایی در آذربایجان‌ غربی

110 میلیارد تومان پروژه‌های توسعه زیرساختی  به مناسبت هفته دولت در روستا‌های استان افتتاح شد

هفته دولت امسال با نگاه ویژه به توسعه روستایی در آذربایجان ‌غربی همراه بود و 110 میلیارد تومان طرح از جمله پروژه‌های توسعه زیرساختی در ۳۴۳ روستا با دستور رئیس ‌جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید. به گزارش ایرنا، هفته دولت همواره یکی از مهم‌ترین زمان‌های در نظر گرفته ‌شده از سوی نهادهای مختلف برای افتتاح طرح‌های به سرانجام رسیده است و در هفته دولت امسال نیز، 7 روز پربرکت برای آذربایجان ‌غربی در نظر گرفته شده است و روزانه صدها میلیارد ریال طرح در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

در آیین افتتاح طرح‌های توسعه روستایی آذربایجان‌ غربی که به‌ طور نمادین در روستای «اوچ اولر» ارومیه برگزار شد، با دستور رئیس جمهوری طرح‌های زیرساختی به ارزش ۸۳۸ میلیارد ریال در شهرستان‌های مختلف به بهره‌برداری رسید.

آب‌رسانی به ۴۹ روستا با ۱۰۷ میلیارد ریال هزینه و برخورداری ۴۰ هزار و ۳۲۹ نفری روستاییان، افتتاح ۹ طرح برق‌رسانی برای تحقق پوشش ۹۹.۹۸ درصدی روستاییان استان از این نعمت، بهره‌مندی ۴۹ روستا از گاز با حدود 5 هزار خانوار و صرف ۴۶۰ میلیارد ریال هزینه، دسترسی ۲۳۶ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات با ۶۲ میلیارد ریال هزینه از جمله طرح‌های افتتاحی است. در این آیین همچنین 8 طرح آب‌رسانی روستایی برای ۱۹۲ روستا با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال و گازرسانی به ۳۴ روستا با حدود ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار کلنگ‌زنی شد.

با بهره‌برداری از عملیات گازرسانی به روستاها در قالب این آیین، ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوارهای روستایی استان به ۶۸ درصد رسید. همچنین تعداد روستاهای برخوردار از شبکه گازرسانی آذربایجان‌ غربی در سال ۱۳۹۲ شمسی ۳۱۰ روستا بود که این رقم در حال حاضر به 1۱۷۱ روستا رسیده است.به گفته «محمدمهدی شهریاری» استاندار آذربایجان‌ غربی، همزمان با هفته دولت ۹۱۲ طرح عمرانی با ۱۰ هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال هزینه و ۶۲ طرح اقتصادی با 1۷۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید