• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75121
+
-

آسفالت نو بر جاده مرزی خداآفرین

125 کیلومتر جاده مرزی تا پایان سال روکش و ترمیم می‌شود

گپ روز
آسفالت نو بر جاده مرزی خداآفرین

اشرف شفیعی  | تبریز – خبرنگار:


چند روز قبل، یکی از شهروندان شهرستان خداآفرین در تماس با صدای همشهری از نامناسب بودن جاده مرزی خداآفرین گله کرد و از تخریب بخش‌های متعدد این جاده و احتمال وقوع تصادف‌های حادثه‌آفرین خبر داد. به همین دلیل، با فرماندار خداآفرین تماس گرفتیم تا درباره مشکلات موجود در این جاده صحبت کنیم. «علی امیری‌راد» در پاسخ به همشهری به اقدامات مدیریت اجرایی این شهرستان برای بهسازی و ایمن‌سازی جاده خداآفرین اشاره کرد. صحبت‌هایش را در ادامه بخوانید. 

به گفته ساکنان شهرستان خداآفرین، بخش‌هایی از جاده مرزی این شهرستان به‌ویژه در مسیر جنگل‌های ارسباران و ارتفاعات که مشرف به پرتگاه‌های خطرناک است، وضعیت خوبی ندارد. گلایه شهروندان این است که جاده در مدت زمان طولانی دارای چنین شرایطی است. در این زمینه چه اقدماتی شده است؟

جاده مرزی خداآفرین به طول 125 کیلومتر است که علاوه بر جنگل و کوه و ارتفاعات، بخشی هم در حاشیه رودخانه قرار دارد و با توجه به بزرگی پروژه، در 3 قطعه 40 کیلومتری در نظر گرفته شده است. 40 کیلومتر از این مسیر در سال گذشته روکش و ترمیم شد و در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در هفته‌های اخیر هم عملیات اجرایی روکش برای 45 کیلومتر دیگر آغاز شده و امیدواریم در ماه‌های آتی روکش و ترمیم 40 کیلومتر بعدی هم به اتمام برسد تا این جاده به طور کامل بهسازی شود و در اختیار مردم این منطقه قرار بگیرد. 

در عملیات عمرانی بخش‌هایی از آسفالت جاده کنده شده که تردد را بسیار دشوار کرده است. علت تخریب آسفالت از سوی عوامل اجرایی چه بوده است؟

برای آسفالت‌ریزی نیاز بود که در بخش‌های از جاده لکه‌گیری اساسی انجام شود. به همین دلیل، بخش‌هایی از آسفالت خراش داده شد تا لکه‌گیری صحیح صورت بگیرد. در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مسیر با آسفالت‌ریزی نو و ترمیم‌شده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. 

منابع مالی اجرای پروژه چگونه تامین شده است؟

برای قطعه 45 کیلومتری فعلی 12 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. 6 میلیارد تومان از محل منابع ملی و 6 میلیارد تومان هم از محل توزیع قیر یارانه‌ای است. با اتمام این عملیات، امکان تردد آسان‌تر و ایمن شهروندان و مسافران فراهم می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید