• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75116
+
-

گرانی 90 درصدی نوشت‌افزار در ارومیه

رئیس اتحادیه لوازم‌تحریر ارومیه: فروشندگان استان تعیین کننده قیمت نیستند و این کالاها را از تهران خریداری می‌کنند

رئیس اتحادیه لوازم ‌تحریر  و فروشندگان کتاب ارومیه از افزایش 60 تا 90 درصدی قیمت لوازم ‌تحریر  در ارومیه خبر داد. «حسن سلیمی» در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان این‌که لوازم ‌تحریر  موجود در بازار از سوی واسطه‌ها و از تهران خریداری می‌شود اظهار کرد: افزایش قیمت‌ها در دست فروشندگان شهرستان نیست. البته با وجود افزایش قیمت لوازم ‌تحریر ، هیچ کمبودی در عرضه محصولات در بازار نداریم.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت کاغذ به دلیل افزایش قیمت دلار، بیشترین افزایش قیمت را در بین لوازم ‌تحریر  در محصولات کاغذی از جمله دفترچه‌ها با 80 درصد افزایش قیمت نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهدیم. سلیمی با اشاره به این‌که نزدیک به صددرصد لوازم ‌تحریر  موجود در بازار ایرانی هستند بیان کرد: با بهتر شدن کیفیت لوازم‌‌تحریر  ایرانی نسبت به جنس خارجی، رغبت مردم به استفاده از این محصولات افزایش می‌یابد و جنس ایرانی قابلیت رقابت با جنس خارجی را در این عرصه دارد. در حال حاضر نزدیک به 200 واحد عرضه نوشت‌افزار در ارومیه فعال است.

این مسئول با اشاره به این‌که سال گذشته دست‌فروشان خیابان عطایی که محصولات بی‌کیفیت و تقلبی عرضه می‌کردند با مشارکت شهرداری جمع‌آوری شدند ادامه داد: در سال جاری نیز با هماهنگی‌های انجام‌شده با فرمانداری و شهرداری در تلاش هستیم از فعالیت این افراد جلوگیری کنیم. وی درباره تعداد اکیپ‌های بازرسی از واحد‌های عرضه لوازم ‌تحریر  بیان کرد: بازرس‌ها و اکیپ‌های نظارتی از سوی اتحادیه و اصناف شهرستان به صورت روزانه از واحدهای عرضه لوازم ‌تحریر بازرسی می‌کنند و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره 32364446 تماس بگیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید