• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75113
+
-

فعالیت ۲۵ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی خوزستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: ۲۵ هزار و ۲۷۹ نفر در ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی استان مشغول کار هستند. به گزارش ایرنا، «اخلاق محمدیان» با بیان این مطلب اظهار کرد: از بین ۱۰ هزار و ۳۰۸ هکتار زمینی که در اختیار این شرکت است، 1936 هکتار زمین در قالب 3134 فقره قرارداد واگذار شده است.

وی ادامه داد: تاکنون 1601 واحد صنعتی در این زمین‌ها به بهره‌برداری رسیده که بر اساس جوازهای تاسیس و پروانه‌های صادره، به اشتغال ۲۵ هزار ۲۷۹ نفر منجر شده است. محمدیان سرمایه‌گذاری انجام ‌شده این واحدهای صنعتی را در استان ۳۳ هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: هدف از تشکیل شرکت شهرک‌های صنعتی تجمیع صنایع در یک نقطه جغرافیایی به منظور حفظ محیط زیست، جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی، استفاده از خدمات مشترک، کاهش زمان و هزینه‌های سرمایه‌گذاری و نیز ایجاد اشتغال پایدار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان افزود: این شرکت در سال ۱۳۶۹ با هدف ایجاد بستر لازم به منظور استقرار واحدهای صنعتی کوچک و متوسط و جذب سرمایه‌گذار در استان تاسیس شد. وی با بیان این‌که تامین زمین مورد نیاز و ارائه خدمات عمومی شامل آب، برق، گاز و زیرساخت‌های دیگر برای واحدهای صنعتی ازجمله دلایل رونق گرفتن واحدهاست، گفت: با ایجاد چنین شرایطی زمینه فعالیت، اشتغال و تولید صنایع در استان بیش از پیش فراهم شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید