• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75110
+
-

پرداخت 70 میلیون تومان وام نوسازی به آبادانی‌ها

شهردار آبادان: 7 منطقه پرجمعیت آبادان دارای بافت فرسوده هستند و قرار است با پرداخت تسهیلات کم‌بهره به ساکنان این مناطق، بناهای فرسوده بازسازی شوند

پرداخت 70 میلیون تومان وام نوسازی به آبادانی‌ها

شهردار آبادان با بیان این‌که 7 منطقه پرجمعیت آبادان دارای بافت فرسوده هستند، گفت: با اعطای تسهیلات کم‌بهره به ساکنان این مناطق نسبت به بازسازی بناهای فرسوده آبادان اقدام می‌شود. «حسین حمیدپور» در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: ذوالفقاری، سده، جمشیدآباد، شطیط، قسمتی از کوی قدس و بخشی از کفیشه جزو بافت‌ فرسوده و پرجمعیت شهری آبادان هستند.

وی ساخت ‌و ‌ساز نامناسب در زمان بازسازی را علت فرسوده شدن بناهای این مناطق آبادان عنوان کرد و افزود: پس از جنگ تحمیلی و در دوران بازسازی، ساخت و سازها به روش قدیم انجام شد. اگر این ساخت ‌و ‌سازها به صورت استاندارد انجام می‌شد، الان در آبادان بافت فرسوده نداشتیم.

حمیدپور گفت: قدمت بنا در آبادان یکی دیگر از علل ناکارآمدی و بافت فرسوده شهری است که برای رفع آن به برنامه‌‌ریزی و اجرای عملیات عمرانی بلندمدت نیاز است. شهردار آبادان ادامه داد: نشستی با مدیران بانک مسکن برگزار شد و مشکلات ساکنان بافت‌های فرسوده آبادان مورد بررسی قرار گرفت و راهکار لازم در خصوص اعطای تسهیلات و میزان آن به مالکان خانه‌های واقع در مناطق فرسوده اتخاذ شد.

حمیدپور گفت: بر اساس توافق صورت‌گرفته، شهروندان و صاحبان منازل واقع در بافت فرسوده می‌توانند ۷۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب وام نوسازی و ودیعه مسکن از بانک مسکن آبادان دریافت کنند. وی اظهار کرد: همچنین، باجه ویژه‌ای در بانک‌ مسکن آبادان دایر می‌شود تا بدون نوبت به درخواست متقاضیان این طرح رسیدگی شود. از سوی دیگر، قرار است بانک مسکن با آن دسته از افرادی که برای دریافت وام نوسازی منزل خود با مشکل تامین ضامن مواجهند، نهایت همکاری را داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید