• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75098
+
-

جلفا به شبکه جهانی جوامع ایمن ملحق شد

خبر
جلفا به شبکه جهانی جوامع ایمن ملحق شد

ارزیابان بین‌المللی «شبکه جهانی جوامع ایمن» پس از ارزیابی زیرساخت‌ها و اطمینان از اراده مسئولان منطقه آزاد ارس برای اجرای همزمان دو پروژه بزرگ «جامعه ایمن» و «شهر سالم» با الحاق جلفا به این شبکه موافقت کردند. بدین ترتیب، جلفا به عنوان اولین شهر در بین مناطق آزاد ایران به شبکه جهانی شهرهای ایمن ملحق شد.

به گزارش ایرنا، فرایند الحاق جلفا به شبکه جهانی جوامع ایمن از سال 95 آغاز و اواخر سال گذشته این شهر موفق به گذراندن آخرین ارزیابی‌های بین‌المللی شد و اکنون با تایید گزارش‌های ارزش‌یابی از سوی مقر شبکه جهانی جوامع ایمن در سوئد، این شهر به شبکه جهانی ایمن پیوست.

با تایید شبکه جهانی جامعه ایمن برای عضویت جلفا به عنوان قلب تپنده منطقه آزاد ارس در این شبکه، پروژه استانداردسازی و اصلاح عمرانی مناطق پرتردد شهری و تفریحی در جلفا آغاز شده است و منطقه آزاد ارس به منظور حضور مستمر در این شبکه جهانی و ماندگاری در ارزیابی‌های مداوم، با اصول کارشناسی و سرعت مطلوب به سوی شهری ایمن حرکت می‌کند. رئیس مرکز بین‌المللی جوامع ایمن در ایران در این باره اظهار کرد: در منطقه آزاد ارس علاوه بر فضای زیبای شهری و فضای سبز در زمینه ایمنی ترافیک نیز کارهای بسیار خوبی انجام گرفت.

«همایون صادقی» افزود: در زمینه ایمنی ترافیکی، ایمنی محیط و جاده و استفاده از اطلاعات GIS (سیستم الکترونیک برای کسب اطلاعات جغرافیایی) نیز اقدامات بسیار جدی در این منطقه انجام شده که شایسته تقدیر است. این کار هم در فضای برون‌شهری و هم در درون‌شهری انجام شده که در ایران بی‌نظیر است. وی تاکید کرد: جامعه ایمن با ملحق شدن به اتمام نمی‌رسد و برای رسیدن شرایط بهتر هر زمان باید تلاش شود و مهم این است که در مسیر درستی راه را ادامه دهیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید