• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 75078
+
-

مشاور املاک مجاز و غیرمجاز

  براساس آمارها، تعداد مشاوران غیرمجاز نسبت به کل واحدهای این صنف 7تا 8درصد است که اغلب پس از رصد در واحد نظارت و بازرسی اتحادیه مشاوران املاک به برچیدن بساط کاسبی یا دریافت مجوز از اتحادیه هدایت می‌شوند. با وجود این‌ احتمال فعالیت واحدهای غیرمجاز همواره هست.
 
برچسب «مشاور املاک مورد اعتماد شما» روی شیشه بنگاه معاملات ملکی و نصب مجوز فعالیت ازجمله مواردی است که می‌تواند مشتری را از مجاز بودن بنگاه مطمئن کند اما ارائه کد رهگیری به مشتریان در همه قراردادهای مربوط به خریدوفروش و رهن و اجازه یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های مجاز بودن بنگاه املاک است که باید مدنظر مشتریان قرار گیرد.

  طبق اعلام اتحادیه صنفی، مشاوران املاک باید پوستر طراحی شده برای استعلام کد رهگیری را به تعداد مناسب چاپ کنند و به شکلی که کاملا در معرض دید مراجعه‌کنندگان باشد در بنگاه خود نصب کنند. 
  کد رهگیری پس از ثبت تمامی مشخصات معامله توسط مشاوران املاک در سامانه ثبت املاک و مستغلات کشور صادر می‌شود و پس از صدور، پیامک تأیید آن برای هر دو طرف معامله ارسال خواهد شد. قرارداد در 3 نسخه چاپ می‌شود که یکی نزد مشاوره املاک باقی می‌ماند و دوتای دیگر به طرفین معامله داده می‌شود.

  از مشخصات این قرارداد کد QR چاپ و برچسب هولوگرام آن است که اصالت قرارداد را احراز می‌کند با‌وجوداین شهروندان پس از امضای قرارداد می‌توانند از طریق ارسال کد ملی # کد رهگیری به 110203001 (با هزینه 200تومانی) یا از طریق سایت سامانه ثبت املاک و مستغلات کشور نسبت به استعلام اصالت این کد اقدام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید