• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74939
+
-

برگزاری نهمین نمایشگاه سالانه کانون عکس اصفهان

نمایشگاه سالیانه کانون عکس اصفهان در موزه هنرهای معاصر این شهر برپا شد.

 به گزارش ایسنا، «مهدی تمیزی»، مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان در این آیین گفت: در این موزه، نمایشگاه‌های عکس   از  هنرهای تجسمی برپا شده و اگر علاقه شخصی به عکاسی را کنار بگذارم باید بگویم دلیل آن تأثیری است که عکاسی بر تاریخ هنرهای تجسمی گذاشته است.

وی ادامه داد: بعد از اختراع دوربین عکاسی، نقاشان، مجسمه‌سازان و دیگر شاخه‌های هنر تجسمی به سمت مدرنیته حرکت کردند و اتفاقی که در این عصر می‌بینیم رخ داد.  

«شهرام احمدزاده»، مدیر کانون عکس اصفهان نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نهمین نمایشگاه سالیانه کانون عکس اصفهان در مکانی شایسته گفت: امروز ثمره یک سال فعالیت کانون عکس در این نمایشگاه به نمایش گذاشته ‌شده است.
وی ادامه داد: از زمانی که کانون عکس اصفهان آغاز به کار کرده کوشیده‌ایم رویکرد این کانون به سمت هنر معاصر باشد و برای برپایی نمایشگاه‌های سالیانه نیز از داوری بهترین اساتید ایران بهره برده‌ایم. در بخش عکس این نمایشگاه پیمان هوشمندزاده، صیاد نبوی و غزاله هدایتی و در بخش مولتی‌مدیا نیز نوشین نفیسی، رسول معرک نژاد و مینو ایران پور، داوری آثار را بر عهده داشته‌اند.

احمدزاده خاطرنشان کرد که نهمین نمایشگاه سالیانه کانون عکس انجمن سینمای جوان جنبه عمیق‌تر و مفهومی‌تری دارد و در ادامه به برخی از فعالیت‌های این کانون مثل پروژه ثبت شهر، نشر مجله کادر، عکاسی تئاتر و عکاسی کودک نیز اشاره کرد. «امیرعلی طاهری»، دبیر اجرایی نهمین نمایشگاه سالیانه کانون عکس اصفهان در خصوص روند انتخاب آثاری که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده‌ شده گفت: فراخوان ارسال آثار در دو بخش آزاد و ویژه منتشر شده بود و 21 مردادماه سال جاری، جلسه داوری آن در گالری شمیده تهران برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه داوران پس از بررسی 958 تک‌عکس در بخش آزاد، 358 تک‌عکس در بخش ویژه، 77 مجموعه عکس در بخش آزاد و 24 مجموعه در بخش ویژه، داوران 40 تک‌عکس در بخش آزاد، 9 تک‌عکس در بخش ویژه، 7 مجموعه عکس در بخش آزاد و 7 مجموعه عکس در بخش ویژه را برگزیدند.

طاهری افزود: همچنین در بخش مولتی‌مدیا نیز داوران پس از بررسی 4 ویدئو آرت و 6 فتواینستالیشنِ رسیده به ایمیل جشنواره، 2 ویدئو آرت و 4 فتواینستالیشن را برای شرکت در نمایشگاه برگزیدند که یکی از فتواینستالیشن‌ها به نمایشگاه نرسید. در نهمین نمایشگاه سالیانه کانون عکس انجمن سینمای جوان اصفهان آثاری از محمد آذربرزین، ثنا احمدی‌زاده، فروغ اشکانیان، سجاد اصلانی، امیرمسعود اقارب‌پرست، ریحانه اکبری، آرمان امجدی، احمد امیرخانی، زهرا انالی، گلاره بهداد، فاطمه پیش‌خوان، مهرداد حکیم الهی، مریم دهقانی، افسانه راست‌قلم، سمیه رحمانی، داوود رستگاری، مهشاد رضوی، امیررضا رضایی، سید مرتضی شهشهانی، فرزانه عبدی‌نیان، محدثه غلامی، مریم فرخیان، پریسا فهامی، مسعود کاظمی، مریم کرمی، امیربهزاد لطفی، نگین محمدی‌فرد، طیبه مرادی، مهرزاد مقصودیان، بهنام موسوی، وحید مومن‌زاده، سالار نادرپور، محسن نافیان، میلاد نعلبندیان، مریم نکوئی‌مهر و احسان نورتقانی در معرض دید عموم قرار داده ‌شده و علاقه‌مندان تا 25 شهریور ماه هر روز از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 20 برای دیدن آن فرصت دارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید