معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در همایش تقدیر از مدیران محلههای شهر تهران از بیاطلاعی بسیاری از مردم از اقدامات سرای محلهها صحبت کرد.
به گزارش شهرنوشت، محمدرضا جوادییگانه گفت: «آخرین نظرسنجی در اسفند 97نشان میدهد کمتر از 20درصد مردم محلهها از اقدامات سرای محله اطلاع داشتند و استفاده میکردند، البته میزان رضایت مخاطبان بالای 90درصد بود. نقطه کلیدی ما در رویکرد مدیریت جدید شهری، مردم است و رضایت مردمی بهعنوان معیار عملکرد است. مردم مسئله نیستند، بلکه راهحل هستند. هر کجا به مردم مراجعه کردهایم حضور و توجه مردم مشکلات را رفع کرده است. مخاطب اصلی شهرداری تهران مردم است. بسیاری از وظایفی که در گذشته اجرا میشده از وظایف شهرداری نبوده ولی شهرداری آنها را بهعهده گرفته است. هماکنون نقطه تمرکز اصلی شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی به شهروندان تهرانی بازمیگردد.» او با اشاره به شعار «تهران، شهری برای همه» عنوان کرد: «اگر به شعار شهردار تهران توجه کنیم این شعار، تهران را شهری مناسب برای همه سنین میداند. هماکنون در معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری این شعار در 4 حوزه شهر دوستدار کودک، سالمند، معلولان و زنان عملیاتی میشود. بسیاری از اقدامات حوزه فرهنگی که در 2 سال گذشته انجام شده، رویدادهایی در سطح محله است. این رویدادها باید در تمام محلات شهر تهران دیده شوند. این رویکردها در جشنهای نوروزگاه و شادستان به خوبی دیده شد.» او با تأکید بر اینکه مردم باید در سطح شهر دیده شوند، یادآور شد: «شهروندان باید برای اموری غیر از کار و خرید از خانه بیرون بیایند و این رویکرد اصلی فرهنگی و اجتماعی شهر تهران است. در این دوره در این حوزه به بلوغ نزدیک شدهایم. ترکیب برنامهها باید بهگونهای باشد که مردم برای رویدادهای اجتماعی و فرهنگی از خانه خارج شوند.
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب :
74701
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/jXWl
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved