• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74583
+
-

دستگیری 4 شکارچی متخلف در پارک ملی خبر

محیط زیست
دستگیری 4 شکارچی متخلف در پارک ملی خبر

4 متخلف شکار و صید همراه با لاشه 3 راس کل و بز در درگیری ماموران محیطبان منطقه ارزوئیه و دق علیجان کرمان در پارک ملی خبر دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، سرپرست محیطبانی شهرستان ارزوئیه گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط‌ زیست این شهرستان طی گشت در پارک ملی خبر متوجه حضور یک گروه شکارچی متخلف شدند.

«مجید مهدی‌پور» افزود: به دلیل تاریک شدن هوا به این نتیجه رسیدیم که تنها راه دستگیری متعرضان بستن مسیر آنهاست، لذا در مسیر شکارچیان کمین کردیم و شکارچیان متخلف در تله کمین ماموران افتادند. 

سرپرست محیطبانی شهرستان ارزوئیه با ذکر این‌که متخلفان 4 نفر بودند، گفت: ۲ نفر از این افراد مسلح و ۲ نفر دیگر کوله‌کش شکار بودند. آنها زمانی که خود را در دام ماموران دیدند مقاومت کردند و با ماموران درگیر شدند، لذا تعقیب و گریز توأم با درگیری رخ داد. وی ادامه داد: این درگیری منجر به دستگیری یکی از متخلفان و کشف و ضبط مقداری گوشت، یک دوربین شکاری، مقداری فشنگ ساچمه و فشنگ گلوله‌زنی ۳۰۸، یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی، لاشه و سر بریده شده 3 راس کل و بز، شامل ۲ رأس بز و یک رأس کل وحشی، شد.

مهدی‌پور گفت: شکارچی دستگیرشده که حین این تعقیب و گریز از ناحیه ساق پای راست مصدوم شده بود، به مقام قضایی شهرستان معرفی شد و بنا به دستور موقتاً برای درمان با قید ضمانت آزاد شده تا پس از بازیابی سلامتی تحت بازجویی و بازپرسی قرار گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید