• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74564
+
-

کرمان آماده اجرای طرح مسکن ملی

مسکن
کرمان آماده اجرای طرح مسکن ملی

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان از پایلوت بودن استان کرمان در طرح ملی مسکن خبر داد و گفت: سامانه‌ای برای این کار طراحی و به زودی معرفی خواهد شد تا متقاضیان بتوانند از طریق آن ثبت‌نام کنند و پس از شناسایی افراد فاقد مسکن، دولت برنامه‌ریزی دقیقی در این خصوص اتخاذ خواهد کرد. 

 «علی‌اکبر سلطانی‌نژاد» در گفت‌و‌گو با ایسنا، در خصوص آغاز طرح ملی مسکن گفت: این طرح برای تولید مسکن در کشور است و ساخت 100 هزار واحد آن را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متعهد شده که در سطح کشور اجرایی کند. 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان این مطلب که سهم استان کرمان از این 100 هزار واحد دقیقاً مشخص نشده، گفت: افراد فاقد مسکن و سرپرست خانوارهایی که تاکنون از امکانات دولتی برای تهیه مسکن استفاده نکرده باشند، می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند. 

وی با تاکید بر آن که این طرح برای تولید مسکن است و فقط مسکن واگذار می‌شود و نه زمین، اظهار کرد: جزئیات این طرح در آینده نزدیک اعلام خواهد شد. 
سلطانی‌نژاد  تصریح کرد: این مصوبه سال گذشته عملیاتی شده و مناطق روستایی جنوب و شرق استان در اولویت کار قرار گرفتند که در همین زمینه احداث برخی واحدها نیز در مراحل پایانی کار قرار دارد. 

وی به طرح مسکن روستایی اجرایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز اشاره و بیان کرد: طرح مسکن واحدهای روستایی هر ساله با تصویب ساخت چند هزار واحد در سطح کشور اجرایی می‌شود که امسال با 15 هزار واحد در استان این طرح را آغاز کرده‌ایم. گفتنی است این طرح در مناطق روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر به ‌صورت جدی در حال انجام است. 

همچنین بر اساس گزارش‌های منتشر شده در باره طرح مسکن ملی، این طرح از اوایل شهریور به صورت آزمایشی در کرمان و بعد ۱۰ روز در کل کشور اجرا می‌شود. قضیه از این قرار است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را بر عهده گرفته و قرار است به متقاضیان این واحد‌ها وام بدهد. طرح ملی مسکن شامل ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است که ساخت ۲۰۰ هزار واحد آن در شهر‌های جدید و با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده و توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

متقاضیان طرح ملی مسکن به دو دسته تقسیم شده‌اند. اگر زمین خالی داشته باشید و بخواهید خانه خود را در آن بسازید، بنیاد مسکن به شما تسهیلات ساخت و مجوز برای ساخت خانه می‌دهد. حالت دیگر وقتی است که زمین برای ساخت و ساز ندارید، در چنین حالتی بنیاد ملی مسکن، زمین مورد نیاز را از اراضی دولتی که در اختیار طرح ملی مسکن قرار گرفته تامین می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید