• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74585
+
-

سنجش تحصیلی ۳۶ هزار نوآموز در کرمان

۲۰ هزار و ۹۶۲ نوآموز بدو ورود به کلاس اول و ۱۴ هزار و ۵۳۱ نوآموز پیش‌دبستانی و در مجموع ۳۶ هزار و ۱۸۴ نفر در کرمان تاکنون مورد سنجش تحصیلی قرار گرفته‌اند. 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: 4008 نفر از نوآموزان مراجعه‌کننده به طرح سنجش در کرمان ارجاع هوش شده‌اند که باید برای تکمیل روند سنجش به پایگاه‌های تخصصی هوش مراجعه کنند. 

«مهران باهری» افزود: 3 پایگاه‌ سنجش هوش در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و سیرجان وجود دارد و در سایر شهرستان‌ها نیز سنجش هوش در پایگاه سنجش تحصیلی و با حضور کارشناسان تخصصی هوش انجام می‌شود. 

وی گفت: ۷۱۶ نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان در کرمان تاکنون به بخش شنوایی، 1۶۹۹ نفر به بخش بینایی و ۷۰ نفر به بخش جسمی‌حرکتی ارجاع شده‌اند. 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: ۱۳ هزار و ۲۵۴ نفر در این استان تاکنون برای شرکت در طرح سنجش نوبت گرفته‌اند و در انتظار به سر می‌برند که سنجش این نوآموزان نیز تا ۱۵ شهریور انجام می‌شود. 

وی از والدین نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستان خواست برای انجام سنجش تحصیلی فرزندان خود هرچه سریع‌تر به پایگاه‌های سنجش در سراسر استان کرمان مراجعه کنند. 

باهری گفت: نوآموزان بدو ورود به دبستان در صورت جاماندن از طرح سنجش، کارنامه تحصیلی دریافت نمی‌کنند و جزو دفتر آمار مدارس به شمار نمی‌روند. 
وی با بیان این‌که ۲۸ شهریور پایان مهلت شرکت در طرح سنجش تحصیلی است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان اجرای این طرح در کرمان ۶۱ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار گیرند. 

وی افزود: تاکنون ۵۱ هزار و ۸۲۱ نفر در سامانه طرح سنجش کرمان ثبت‌نام کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :