• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74580
+
-

درجه‌بندی گوشت مرغ در کرمان

بازار
درجه‌بندی گوشت مرغ در کرمان

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از درجه‌بندی گوشت مرغ به 3 رتبه ممتاز، مطلوب و معمولی براساس طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که بازار استان مملو از مرغ رتبه ممتاز شود، بنابراین مدیران کشتارگاه‌های استان برای حفظ رقابت در بازار عرضه محصولات طیور، برای اجرایی شدن این طرح قدم بردارند.

به گزارش ایسنا، «حسین رشیدی» با بیان این‌که رونق تولید و بازار صادرات این صنعت، از مزایای طرح «ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ»است، افزود: این طرح زمینه‌ساز رقابت در بازار عرضه محصولات طیور خواهد شد. ضمن این‌که با افزایش کیفیت محصولات مرغ، باعث افزایش رضایت مصرف‌کنندگان می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با بیان این‌که اجرای این طرح، پیشرفت بهداشت کشتارگاه‌های طیور استان را در پی خواهد داشت، افزود: رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور و محصولات آن، تفاوت قیمت‌گذاری ایجاد خواهد کرد و سبب انگیزه رقابت در بازار عرضه محصولات طیور خواهد شد.

رشیدی خواستار همکاری مدیران کشتارگاه‌ها و دستگاه‌های مرتبط برای انجام برنامه اجرایی ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت طیور در استان شد و اعلام کرد: زمینه برای اجرای این طرح در استان فراهم شده تا همگام با سایر نقاط کشور برای پیشرفت صنعت طیور و امنیت غذایی جامعه گام برداریم. 

وی با بیان این‌که بعضی از مدیران کشتارگاه‌های طیور، خواستار و داوطلب اجرایی شدن این طرح هستند و در این زمینه پیش‌قدم شده‌اند، گفت: این اداره کل با همکاری و کمک معنادار به مدیران کشتارگاه‌ها سبب اجرایی شدن مرحله به مرحله این طرح خواهد شد. 

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از جمله این کمک‌ها را پرداخت اعتبارات با نرخ سود کم عنوان کرد و افزود: مشکلات مطرح‌شده در این نشست را جمع‌بندی می‌کنیم و به سازمان دامپزشکی انتقال می‌دهیم. از افراد خواستار اجرای این طرح حمایت می‌کنیم و امیدواریم که همانند گذشته که این استان در انجام سایر طرح‌های ملی طلایه‌دار بوده است، در اجرایی کردن این طرح نیز پیشرو باشد. 

 رشیدی گفت: در استان کرمان 12 کشتارگاه طیور با ظرفیت 24 هزار قطعه در ساعت وجود دارد. با مجهز کردن آنها برای کسب شرایط لازم این طرح، نیاز استان به گوشت طیور تامین می‌شود. بنابراین همه کشتارگاه‌های استان باید حداقل شرایط لازم بهداشتی را برای ادامه فعالیت داشته باشند و این ویژگی قابل اغماض نیست.

این مقام مسئول، شرایط اقلیمی خشک استان را یکی از ظرفیت‌های استان خواند و افزود: این شرایط اقلیمی به نوعی کمک‌کننده در کنترل بیماری‌هاست و محدودیت‌های استان به نوعی مزایا در این صنعت محسوب شده و لازم است از تمامی این ظرفیت‌ها برای توسعه و تعالی استان استفاده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید