• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74572
+
-

بهره‌برداری از 2 مدرسه بندرعباس در هفته دولت

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان: عملیات اجرایی تکمیل دبیرستان ابن‌سینا و دبستان ۱۲ کلاسه «شهید علی آبسوران»در بندرعباس آغاز شد

آموزش
بهره‌برداری از 2 مدرسه بندرعباس در هفته دولت

هم‌زمان با هفته دولت، طی مراسمی تعدادی از مدارس بندرعباس به بهره‌برداری رسید. در مراسم بهره‌برداری از این مدرسه نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند. 

 به گزارش ایرنا، دبستان ۱۲ کلاسه «شهید علی آبسوران» که با مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در بندرعباس احداث شده، در هفته دولت به بهره‌برداری رسید. 

برای احداث این مدرسه که 1۴۷۱ متر‌ مربع زیربنای آموزشی دارد، ۴۲ میلیارد ریال هزینه شده که 7 میلیارد ریال آن توسط کمیساریای عالی سازمان ملل تامین شده و سایر اعتبار مورد نیاز توسط دولت پرداخت شده است. 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، «نوید احمدی»، در حاشیه آیین بهره‌برداری از این مدرسه گفت: استاندارد روز جهان برای احداث مدرسه «شهید علی آبسواران» به‌کار رفته و گنجایش ۳۵۰ دانش‌آموز را دارد. 
احمدی بیان کرد: این دبستان شامل فضای آموزشی، نمازخانه، زیرساخت هوشمندسازی، دیوار، محوطه‌سازی، سرویس بهداشتی و سرایداری است. 

شهید علی آبسواران، چهارم دی‌ماه ۶۵ در ‌ام‌الرصاص عراق بر اثر اصابت ترکش به سینه و پا به درجه رفیع شهادت رسید و پیکر پاکش را در شهرستان زادگاهش به خاک سپردند. 

دبیرستان ابن‌سینای بندرعباس  در مراحل پایانی

عملیات اجرایی تکمیل دبیرستان ابن‌سینای بندرعباس نیز با حضور جمعی از مسئولان در هفته دولت آغاز شد. 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: این عملیات در زمینی به مساحت 7۶۲۶ متر‌ مربع با مشارکت یکی از شرکت‌های بخش خصوصی انجام می‌شود. 

احمدی در این مراسم افزود: این پروژه که شامل ساختمان آموزشی با 4۲۸۲ متر مربع، سالن ورزشی با 1۳۹۷ متر مربع، نمازخانه با ۱۱۳ متر مربع، سرایداری با ۹۰ متر‌ مربع و سرویس بهداشتی است، افزون بر یک دهه معطل مانده بود. 

وی بیان کرد: برای اجرای این عملیات ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود و با توجه به تفاهم منعقد‌شده با مشارکت‌کننده تا مهر سال ۱۴۰۰ خاتمه می‌یابد. 


افتتاح 12 طرح عمرانی در میناب 

هم‌زمان با هفته دولت ۱۲ طرح عمرانی با هزینه بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال در بخش مرکزی میناب به بهره‌برداری رسید. 

فرماندار ویژه میناب گفت: این طرح‌ها در 4 بخش عمران روستایی، صنعت، آموزشی و کشاورزی است. 

«محمد احمدی» افزود: کارخانه تولیدات قطعات بتنی، کارخانه سرکه و فرآورده‌های شیره خرما، 3 فضای آموزشی، واگذاری ۶ واحد مسکونی مددجویی کمیته امداد و آسفالت معابر در ۲ روستای بخش مرکزی از جمله طرح‌های افتتاحی در این روز است. 

وی بیان کرد: در این روز عملیات اجرایی قطعات پیش‌ساخته بتونی نیز در بخش مرکزی میناب آغاز شد که در مدت ۲۴ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد؛ همچنین در این روز مسئولان اجرایی میناب با حضور در گلزار شهدای این شهر ضمن غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، به شهدا ادای احترام کردند. 


افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه بسته‌بندی ماهی در هرمزگان 

فرماندار شهرستان بندرلنگه، از افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه بسته‌بندی و عمل‌آوری آبزیان غرب هرمزگان همراه با سردخانه ۳ هزار تنی در هفته دولت خبر داد‌. «علی نیکویی» گفت: این پروژه شامل سردخانه 3500 تنی به همراه کارخانه بسته‌بندی، فرآوری و عمل‌آوری آبزیان در بندر بستانه با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد تومان و بزرگ‌ترین کارخانه فرآوری آبزیان در غرب هرمزگان است. 

وی افزود: در هفته دولت ۷۱ پروژه عمرانی با اعتباری افزون بر ۸۲ میلیارد تومان شامل پروژه‌های کشاورزی، منابع طبیعی، شیلات، بهداشت و درمان، ورزش و تفریحات سالم، خدمات زیربنایی و تولیدی به بهره‌برداری خواهد رسید. 

فرماندار شهرستان بندرلنگه بیان کرد: از دیگر پروژه‌های مهم نیز می‌توان به افتتاح زمین چمن مصنوعی و سالن‌های سرپوشیده ورزشی، آسفالت معابر شهری و راه‌های روستایی، طرح‌های توسعه برق‌رسانی، آبخیزداری، فضاهای آموزشی و فرهنگی، مزارع پرورش میگو، پروژه‌های دهیاری‌ها، مرکز دیالیز و تالاسمی و ساختمان مسکونی پزشکان اشاره کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید