• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74569
+
-

جشنواره افتتاح پروژه‌ها در کرمان

۳۵ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری، 3 پروژه عمرانی در شهربابک، ۱۰ طرح بسته‌بندی و فرآوری خرما در بم و نخستین کارخانه تولید شمش روی برخی از این پروژه‌ها هستند

عمران
جشنواره افتتاح پروژه‌ها در کرمان

این روزها هم‌زمان با هفته دولت پروژه‌های مختلفی در کرمان به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش ایرنا، هم‌زمان با آغاز هفته دولت ۳۵ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریال در جنوب کرمان به بهره‌برداری رسید. 

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: بیش از 5 هزار و ۱۰۰ خانوار در 7 شهرستان جنوبی استان کرمان از مزایای این طرح‌ها بهره‌‌مند شدند. 

 «حمزه احمدی» افزود: طرح‌های افتتاحی هفته با عنوان طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شده است. 

وی تصریح کرد: این طرح‌ها شامل عملیات مکانیکی آبخیزداری نظیر بندهای سنگی ملاتی، خاکی و همچنین طرح‌های بیومکانیکی همچون احداث هلالی آبگیر توأم با بذرکاری و نهال‌کاری با آبیاری و مراقبت بوده که با هدف کنترل سیلاب‌های مخرب، باعث تغذیه سفره‌های آب‌ زیرزمینی، آبدهی چاه‌ها، قنوات و احیای عرصه‌های منابع طبیعی می‌شود. 


افتتاح پروژه‌هایی در شهربابک 

 همچنین 3 پروژه عمرانی با اعتباری افزون بر ۹۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در شهربابک افتتاح شد.  فرماندار شهربابک در حاشیه افتتاح 3 پروژه عمرانی گفت: یک پروژه مستقل و ۲ پروژه دیگر در حوزه‌های آب و برق به نمایندگی از پروژه‌های یک زیر بخش افتتاح شد. 

«سعید قائینی» بیان کرد: در حوزه برق، روشنایی بلوار امام رضا(ع) به نمایندگی از مجموعه پروژه‌های برق‌رسانی و روشنایی شهربابک در مجموع با اعتباری افزون بر 5/5 میلیارد تومان افتتاح شد. 

وی به پروژه آب‌رسانی به شهرک شهید رجایی با اعتبار یک میلیارد تومان اشاره و اظهار کرد: این پروژه به نمایندگی از مجموعه پروژه‌های اصلاح و توسعه زیرساخت شبکه آب‌رسانی شهربابک افتتاح شد که مجموع اعتبارات پروژه آب‌رسانی 3 میلیارد تومان بوده است. 

قائینی از افتتاح کارخانه بسته‌بندی آجیل و خشکبار در شهربابک یاد کرد و گفت: این کارخانه نیز با اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان راه‌اندازی شده که بیش از ۳۰۰ میلیون تومان آن از تسهیلات بانک کشاورزی تامین و باقی آن سهم آورده سرمایه‌گذار بوده است. 


بسته‌بندی خرما در بم 

۱۰ طرح بسته‌بندی و فرآوری خرما نیز با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان و با حضور استاندار کرمان در نخستین روز از هفته دولت در شهرستان بم افتتاح شد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: در حال حاضر ۸۰ واحد درجه‌بندی و بسته‌بندی خرما به ظرفیت ۱۲۶ هزار و ۳۵۰ تن در شرق این استان فعالیت دارد. 

«عباس سعیدی» افزود: برای ۱۰ طرح امروز ۱۵۰ میلیارد ریال از تسهیلات روستایی و سهم سرمایه‌گذاران پرداخت شده است. 


کارخانه تولید شمش روی در استان 

همچنین در نخستین روز از هفته دولت و با حضور استاندار کرمان و جمعی از مدیران، فرماندار و امام‌جمعه بم نخستین کارخانه تولید شمش روی در شهرستان بم افتتاح شد. 

 «بابک اسماعیلی»، سرمایه‌گذار این پروژه، در مراسم افتتاح پروژه‌های کارخانه فرآوری شمش روی و معدن خان‌خاتون گفت: 206 نفر به صورت مستقیم در معدن روی خان‌خاتون مشغول به کار هستند. 

اسماعیلی گفت: بیش از 85 درصد قطعات این کارخانه در شهرک صنعتی کرمان ساخته شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید