• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74566
+
-

افتتاح ۱۴۱ پروژه، هدیه دولت به زاهدانی‌ها

فرماندار: با بهره‌برداری از این ۱۴۱ پروژه بیش از 5۴۰۰ نفر در بخش‌های مختلف خدماتی، آموزشی، بهداشت و درمان در شهرستان زاهدان مشغول به کار می‌شوند

گزارش
افتتاح ۱۴۱ پروژه، هدیه دولت به زاهدانی‌ها

 فرماندار زاهدان،  گفت: ۱۴۱ پروژه با اعتبار ۶۸ میلیارد تومان برای افتتاح در هفته دولت آماده بهره‌برداری شده است. 

به گزارش همشهری «ابوذرمهدی نخعی» به مناسبت هفته دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با بهره‌برداری از این ۱۴۱ پروژه بیش از 5۴۰۰ نفر در بخش‌های مختلف خدماتی، آموزشی، بهداشت و درمان و سایر موارد در شهرستان زاهدان مشغول به کار می‌شوند. 

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دولت در زاهدان افزود: ۲۵ پروژه در حوزه برق‌رسانی به مناسبت هفته دولت در شهرستان زاهدان بهره‌برداری می‌شود. 

نخعی بیان کرد: ۸۶ پروژه در شهر زاهدان، ۳۱ پروژه در بخش مرکزی، ۱۸ پروژه در بخش نصرت‌آباد و ۶ پروژه در بخش کورین در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد. 
فرماندار زاهدان افزود: همچنین ۴۳ پروژه کلنگ‌زنی و عملیات عمرانی و اجرایی آن‌ها در هفته دولت آغاز خواهد شد. 

وی تصریح کرد: ۲۰ پروژه با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در زاهدان، 4 پروژه بخش مرکزی، 8 پروژه بخش نصرت‌آباد و ۱۱ پروژه در حوزه بخش کورین راه‌اندازی می‌شوند. 


پایان حاشیه‌نشینی در زاهدان

فرماندار زاهدان گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان به طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی شهر زاهدان اختصاص یافته که ۲۰۰ میلیارد تومان آن به صورت وام بلاعوض و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر برای احیای زیرساخت‌های آموزشی، فرهنگی و خدماتی هزینه خواهد شد. 

نخعی به مشکل حاشیه‌نشینی شهر زاهدان و برنامه‌های در دست اقدام برای ساماندهی این محلات گفت: ۹ محله حاشیه‌نشین و دارای بافت ناکارآمد در شهر زاهدان شناسایی شده است که کار خدمات و ساماندهی آن‌ها انجام خواهد شد. 

نخعی با بیان این‌که شهر زاهدان به کارگاه ساخت‌و‌ساز تبدیل شده است، افزود: پروژه‌های در حال اجرا در حوزه گاز و حاشیه‌نشینی شهر زاهدان در نوع خود در کشور بی‌نظیر است. 

وی به مشکل حاشیه‌نشینی شهر زاهدان و برنامه‌های در دست اقدام برای ساماندهی این محلات اشاره کرد و گفت: ۹ محله حاشیه‌نشین و دارای بافت ناکارآمد در شهر زاهدان شناسایی شده است که کار خدمات و ساماندهی آن‌ها انجام خواهد شد. 

وی افزود: فاز اول این کار که موضوع جمع‌آوری اطلاعات، آماربرداری و مطالعات بوده انجام شده و به زودی اجرای آن آغاز می‌شود. 


افزایش 300 درصدی گازرسانی 

فرماندار زاهدان همچنین گفت: گازرسانی در این شهر امسال در مقایسه با ۲ سال پیش بیش از ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است. 

فرماندار بیان کرد: 3 استان خراسان رضوی، همدان و سمنان به عنوان استان‌های معین گازرسانی در شهر زاهدان فعالیت دارند. 

وی با بیان این که در شروع عملیات گازرسانی فقط ۶ درصد پهنه شهر زاهدان از این نعمت بهره‌مند بودند اما هم‌اینک ۲۰ درصد مردم از این نعمت برخوردار هستند، افزود: پروژه گازکشی شهر زاهدان تا یک سال و نیم آینده به اتمام خواهد رسید و تمام پهنه این شهر از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد. 

نخعی در ادامه گفت: 1۳۸۰ کیلومتر شبکه تغذیه توزیع در شهر زاهدان وجود دارد که ۷۳۰ کیلومتر آن یعنی ۵۳ درصدش انجام شده است. 
فرماندار زاهدان بیان کرد: ۲۴ هزار و ۹۶۱ انشعاب گاز به مردم این شهر واگذار و ۱۳ هزار و ۸۴۳ علمک گاز نصب شده است. 

نخعی با اشاره به وضعیت آب شبکه شهر زاهدان گفت: مشکل کمبود آب با گرم شدن هوا در این شهر مربوط به حوزه تولید آب و کمبود آن است. 
وی افزود: تسریع در روند انتقال خط لوله آب چاه‌نیمه به شهر زاهدان و مهم‌تر از آن انتقال آب دریای عمان به این منطقه راهگشای این مشکل است. 

فرماندار شهرستان زاهدان با اشاره به این‌که با تلاش‌های انجام‌شده وضعیت افت فشار آب بهبود یافته است، از شهروندان درخواست کرد تا در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.


افتتاح21 پروژه دریایی و بندری در چابهار

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گفت: افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 21 پروژه دریایی و بندری با اعتباری بیش از 370 میلیارد تومان از برنامه‌های بندر چابهار در هفته دولت است. 

 «بهروز آقایی» بیان کرد: برج کنترل بندر شهید بهشتی، دایک حفاظت ساحلی جنوب شرقی و تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری شهید بهشتی چابهار 3 پروژه مهمی است که عملیات ساخت آن از محل اعتبارات ملی و هم‌زمان با هفته دولت آغاز می‌شود. 

وی زیربنای پروژه برج کنترل را 1500 متر‌ مربع اعلام کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، برج کنترل بندر شهید بهشتی که به عنوان نماد شهر چابهار نیز تلقی می‌شود در مدت 24 ماه احداث خواهد شد؛ همچنین این پروژه برای 50 نفر فرصت اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند. 

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان اظهار کرد: مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی و انبارهای چندمنظوره نگهداری کالا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز از دیگر پروژه‌هایی است که عملیات اجرایی آن به مناسبت هفته دولت در بندر شهید بهشتی آغاز می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید