• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74547
+
-

۲۷ روستای ایلام گازدار می‌شوند

۲۷ روستای ایلام گازدار می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز ایلام از اتمام عملیات گازرسانی به ۲۷ روستا در استان خبر داد و گفت: شعله گاز این روستاها در هفته دولت (2 تا 8 شهریور) روشن می‌شود. «عباس شمس‌اللهی» در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار کرد: این روستاها در شهرستان‌های ایلام، آبدانان، مهران، دهلران، ملکشاهی و چرداول با جمعیت 1۶۳۴ خانوار از گاز طبیعی بهره‌‌مند می شوند.

وی با اشاره به این‌که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ضریب نفوذ برخورداری از گاز طبیعی در بخش روستایی استان به ۸۹ درصد خواهد رسید، ادامه داد: بیش از ۱۱۵ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه‌ها هزینه شده است. این مسئول همچنین از افتتاح گازرسانی به صنایع استان خبر داد و گفت: در این ایام عملیات گازرسانی به ۷۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: همچنین کارخانه‌های آسفالت هلیلان، دهلران و مهران با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال نیز در این ایام از نعمت گاز برخوردار خواهند شد. به گفته شمس اللهی، از تعداد ۸۵۰ واحد تولیدی در استان ایلام تاکنون عملیات گازرسانی به ۷۰۰ واحد انجام شده است.

وی در خصوص وضعیت شبکه گاز‌رسانی شهری نیز بیان کرد: میزان برخورداری مناطق شهری ایلام از شبکه گاز ۹۹ درصد جمعیت شهری استان است که تا پایان سال جاری ضریب نفوذ گازرسانی در شهرهای استان تکمیل و همه شهرها از نعمت گاز برخوردار خواهند شد. مدیرعامل شرکت گاز ایلام افزود: تا پایان سال جاری اشتراک‌‌پذیری ۱۰ هزار مشترک جدید در شرکت گاز استان برنامه‌ریزی شده است که جمعیت ۶ هزار خانوار شهری و روستایی را شامل می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید