• یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 4 ذی القعده 1445
  • 2024 May 12
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74401
+
-

روند اعطای مجوز فعالیت عطاری‌ها باید به وزارت بهداشت واگذار شود


سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با تأکید بر ضرورت واگذاری روند مجوز فعالیت عطاری‌ها به وزارت بهداشت، کاهش تخلفات و نظارت مناسب را ثمره این اقدام دانست. اکبر ترکی در گفت‌وگو با خانه ملت، در مورد تخلفات عطاری‌ها، گفت: طب سنتی به‌عنوان یک طب مکمل، نه جایگزین، می‌تواند در مقوله درمان بسیار تاثیرگذار باشد.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه عطاری‌ها هنوز ساماندهی نشده‌اند، افزود: از سویی نظارت مناسب و مطلوبی بر فعالیت و عملکرد این مراکز صورت نمی‌گیرد. وی ادامه داد: در مورد ساماندهی عطاری‌ها در کمیسیون بهداشت، بحث و گفت‌وگو شده و مسئولان وزارت بهداشت نیز بر این مهم تأکید دارند که باید به‌تدریج معاونت طب سنتی تشکیل شود. نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس دهم یادآور شد: انتظار می‌رود ساماندهی سریع‌تر عطاری‌ها در دستور کار قرار گیرد تا بخشی از تخلفات آنها کاهش یابد.
ترکی تصریح کرد: در این رابطه ممکن است سود و معاملاتی وجود داشته باشد؛ متأسفانه برخی از عطاری‌ها به‌صورت غیرمجاز فعالیت و داروهای گیاهی را به‌صورت غیرمجاز عرضه می‌کنند. این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر اینکه روند اعطای مجوز فعالیت عطاری‌ها باید به وزارت بهداشت واگذار شود، گفت: به‌طور قطع با اعطای مجوز فعالیت این مراکز به وزارت بهداشت نظارت‌ها بهتر و تخلفات کمتر خواهد شد. سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، بی‌توجهی نسسبت به ساماندهی را مهم‌ترین علت بروز تخلفات عطاری‌ها دانست و خواستار ساماندهی سریع‌تر آنها شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید