• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74386
+
-

بسکتبال زنان با پیروزی شروع کرد

بسکتبال زنان با پیروزی شروع کرد


تیم ملی بسکتبال زنان ایران به نخستین پیروزی خود در مسابقات غرب آسیا رسید. تیم ایران که بعد از 45سال خارج از خانه بازی می‌کند، جمعه‌شب در اردن با تیم میزبان بازی کرد و 70 بر 62 به پیروزی رسید.
مسابقات غرب آسیا از روز پنجشنبه آغاز شده ‌و ایران در نخستین بازی با اختلاف 13امتیاز به لبنان باخت و در دومین دیدار، این شکست را جبران کرد. زنان بسکتبالیست اردن هم ‌مانند ایران حضور جدی در مسابقات نداشته‌اند. در 40سال گذشته آنها فقط یک‌بار در مسابقات قهرمانی آسیایی شرکت کرده‌اند؛ سال1995 آنها در ژاپن به میدان رفتند و در بین 12تیم، یازدهم شدند.حریف سوم ایران سوریه بود و 2تیم دیشب مقابل هم قرار گرفتند. سوریه هم فقط یک‌بار مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه کرده ‌است. سوریه سال‌1986بین 10تیم، نهم شد.اولین پیروزی تیم ملی بسکتبال در یک تورنمنت رسمی، بازتاب چندانی نداشت. هرچند سایت فدراسیون برای این پیروزی تیتر‌ «پیروزی بزرگ» را انتخاب کرده بود، اما به جز این عنوان و نتیجه، خبر دیگری از اردن نداشت. فقط از روی چند عکسی که از اردن به تهران رسیده، می‌شود متوجه حس و حال بازیکنان بعد از این بازی شد.
تیم ملی ایران قرار است که امسال در مسابقات قهرمانی آسیا هم شرکت کند. قهرمانی آسیا در 2دسته 1 و 2 برگزار می‌شود. مسابقات دسته1 یک‌ماه دیگر برگزار می‌شود اما تاریخ برگزاری مسابقات دسته2 هنوز مشخص نیست. ایران قرار است که در دسته2 بازی کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید