• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74350
+
-

سهمیه 5 درصدی دانشگاه‌های لرستان برای سیل‌زدگان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌ و پرورش لرستان گفت: سهمیه 5 درصدی دانشگاه‌ها به افراد دارای شرایط خاص تعلق می‌گیرد. «نصرالله بازگیریان» در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: طبق مصوبه شورای اداری استان دانش‌آموزان 5 شهرستان سلسله، الیگودرز، چگنی، خرم‌آباد و پلدختر در کنکور سال جاری 5 درصد سهمیه در دانشگاه‌های استان خواهند داشت.

وی با بیان این‌که دانش‌آموزان برای بهره‌مند شدن از این سهمیه باید شرایط خاصی داشته باشند، افزود: این سهمیه به افرادی تعلق می‌گیرد که یا مدرسه آنها پس از سیل تعطیل ‌شده باشد، یا یکی از اعضای خانواده خود را در سیل از دست ‌داده باشند و یا واحد مسکونی آنها در سیل خسارت جدی دیده باشد.

این مسئول گفت: شرایط مذکور باید توسط فرمانداری و آموزش ‌و پرورش شهرستان تایید شود و پس از تایید، افراد برای قبولی در دانشگاه‌های لرستان 5 درصد سهمیه خواهند داشت. بازگیریان با اشاره به این‌که میانگین ظرفیت کلاس‌های مدارس در روستاها باید 25 نفر باشد، بیان کرد: این میانگین در شهرها 30 نفر است و با مدارسی که کلاس‌های خود را با بیش از این تعداد برگزار ‌کنند، برخورد خواهد شد.

وی درباره دلایل جمعیت بالا در بعضی کلاس‌ها گفت: علت اصلی شلوغی بعضی از کلاس‌ها تبلیغاتی است که در مورد یک مدرسه خاص انجام و همین سبب هجوم خانواده‌های زیادی به آن مدرسه می‌شود. این در حالی است که بسیاری از مدارس دولتی استان با ظرفیتی کمتر از میزان اعلام ‌شده کلاس تشکیل می‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید